شهرستان ها

امکان آموزش به علاقه مندان اتومبیلرانی در سنین پایین وجود دارد

تبریز – رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری آذربایجان شرقی گفت: این هیئت مجوز آموزش به علاقه مندان سنین پایین که حتی گواهینامه نیز ندارند را دارد.

سیامک امیرخیزی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی اتومبیل در تبریز، افزود: هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری هم در بخش قهرمان پروری و حرفه‌ای گری و همچنین اهداف همگانی را دنبال می‌کند.

رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری آذربایجان شرقی عنوان کرد: با توجه به علاقه مندی در بین جوانان برای حضور در نمایشگاه بین المللی اتومبیل، اتومبیل و موتور شخصی خود را که بعضی تغییرات نیز روی وسایل نقلیه خود انجام داده‌اند، خود جوش در غرفه هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان در معرض دید شهروندان قرار می‌دهند.

امیرخیزی اذعان داشت: قصد داریم علاقه مندان به ورزش اتومبیلرانی و موتورسواری بتوانند در یک فضای تجمیع شده فعالیت‌های هیئت و رشته‌های مختلف این رشته ورزشی را مشاهده کنند و از حضور نفرات با تجربه و مربیان هیئت سوالات خود را مطرح و راهنمایی‌های اصولی را دریافت کنند تا اطلاعات خود را بیش از پیش ارتقا دهند.

وی در پاسخ به این سوال که بازدید از غرفه هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری صرفاً برای تماشا می‌باشد یا ثبت نام برای آموزش نیز انجام می‌گیرد؟ توضیح داد: در طول ۳ روز کاری نمایشگاه بیشتر بازدید کنندگان با ثبت نام در هیئت از نزدیک با فعالیت‌ها و این هیئت آشنا شده‌اند و حتی افراد با سنین پایین‌تر هم در جمع ثبت نام کنندگان به چشم می‌خورد.

امیرخیزی با بیان اینکه هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان در بحث آموزش در ۲ بعد فعالیت می‌کند، اظهار داشت: یکی داخل هیئت و مربوط به مربیگری و داوری در هیئت می‌باشد و بیشتر از قهرمانان مسابقات دوره‌های قبل که کوله باری از تجربیات را دارا می‌باشند استفاده می‌کنیم و دیگری آموزش اتومبیلرانی و موتورسواری هم برای آقایان و هم بانوان و حتی افراد زیر ۱۸ سال که شاید گواهینامه نیز نداشته باشند، هستند و لازم به توضیح است که آموزش هیئت با آموزش کلاس‌های رانندگی و راهنمایی متفاوت می‌باشد چرا که آموزش‌های هیئت بیشتر مکمل و تکمیل کننده دیگر آموزش‌هایی است که در کلاس‌های رانندگی به علاقه مندان انتقال داده می‌شود.

وی یادآور شد: همانطور که می‌دانید لزوماً به کسی که گواهینامه رانندگی را دریافت می‌کند نمی‌توان راننده حرفه‌ای اطلاق کرد لذا برای آموزش و یادگیری اصول ابتدایی و حرفه‌ای رانندگی باید زیر نظر افراد مجرب در هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان فرا بگیرد.

رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری آذربایجان شرقی تاکید کرد: نباید فکر کنیم فردی که در کوچه و خیابان ویراژ می‌دهد راننده حرفه‌ای است بلکه راننده حرفه‌ای اصلاً در این کوچه و خیابان این کار را انجام نمی‌دهد و در جای خود که پیست می‌باشد فنون رانندگی را به نمایش می‌گذارد تا هم نظم و انضباط حاکم باشد و هم خدا نکرده جان خود و دیگران را با حوادث دلخراش به مخاطره نیاندازد.

امیرخیزی در پاسخ به این سوال که آیا هیئت امکانات و تجهیزات از قبیل خودرو و موتور در اختیار نو آموزان قرار می‌دهد؟ خاطرنشان کرد: بعضاً در مواقعی هیئت با اعلام فراخوان دوره‌های آموزشی ترتیب می‌دهد ولی این برای ابتدای کار می‌باشد و برای ادامه کار و پیشرفت و آموزش، شرط با وسیله شخصی امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در سطح استان و شهر تبریز با نبود باشگاه اتومبیلرانی و موتورسواری روبرو هستیم و این موضوع یکی از دغدغه‌های هیئت می‌باشد و به امید خدا با تحویل زمین پیست اتومبیلرانی و موتورسواری پشت ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز کم کم این مشکل نیز قابل حل خواهد شد و برنامه‌های هیئت پیش خواهد رفت.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا