شهرستان ها

انتخابات صحنه حضور یکپارچه مردم است

بوشهر- معاون تهذیب حوزه‌های علمیه گفت: ما باید در صحنه‌های اجتماعی حضور یکپارچه مردمی داشته باشیم و انتخابات یکی از این صحنه‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد عالم‌زاده نوری دوشنبه شب در جشن میلاد امام زمان (عج) در بندر دیر، اظهار داشت: دین‌داری جمعی شعبه‌ای از دین‌داری که اهمیت بالایی دارد و در فرهنگ شیعه به آن توجه شده است.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با بیان اینکه مخاطب بندگی جمعی امت است، افزود: همان طور که افراد توان، تکلیف، طاعت، سعادت و سفارت فردی دارند، امت‌ها نیز توان، تکلیف، سعادت و شقاوت جمعی دارند.

عالم‌زاده نوری بیان داشت: پروژه بزرگ خداوند از بین رفتن شرک و طلم در تمام عالم و حاکمیت بندگان صالح بر روی زمین است.

وی با بیان اینکه برخی گمان می‌کنند امام زمان (عج) می‌آید و به تنهایی عالم را اصلاح می‌کند، اضافه کرد: پروژه بزرگ خداوند بر اساس اراده تشریعی است و قرار نیست که خداوند به تنهایی یا اولیا الهی با کارهای خارق‌العاده آن را انجام دهند بلکه امت و مؤمنان باید آن را به نتیجه برسانند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با بیان اینکه خداوند برای انجام پروژه بزرگ خود یار می‌خواهد اما این به معنای عجز و ناتوانی خدا نیست، تاکید کرد: خداوند اراده کرده است که انسان‌ها با توان و اراده خود امور را به پیش ببرند.

وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد اراده جمعی و یکپارچه به اِمام و اَمام نیاز است، عنوان کرد: مسلمانی فقط نماز و روزه نیست بلکه باید جبهه و علمدار حرکت اسلام و جریان شیعه را بشناسیم.

عالم‌زاده نوری پروژه بزرگ خداوند با گذشتن از اراده فردی و تبعیت از اراده محوری یعنی ولی شکل می‌گیرد، گفت: ولایت مهمترین و کلیدی‌ترین عنصر تفکر شیعه است و با ولایت می‌شود بندگی کرد و کارهای بزرگ انجام داد.

وی، پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) را حاصل اراده جمعی دانست و بیان داشت: اگر اراده جمعی با محوریت ولایت شکل بگیرد و رژیم اسرائیل از صحنه روزگار محو شود تازه کار ما شروع شده است و باید نظام سلطه بین‌المللی را محو کرد.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: ما باید در صحنه‌های اجتماعی حضور یکپارچه مردمی داشته باشیم و انتخابات یکی از این صحنه‌هاست.

وی افزود: شکل‌گیری جبهه مقاومت در منطقه حاصل انقلاب اسلامی و جریان عظیم مردمی است که شما مردم پشت ولایت به وجود آوردید و اگر ایستادگی ۴۵ ساله مردم در خط ولایت نبود این اتفاق‌های بزرگ در عالم رقم نمی‌خورد.

عالم‌زاده نوری با بیان اینکه مقاومت مردم فلسطین و یمن حاصل انقلاب اسلامی شما مردم و ولایت است، ابراز کرد: اگر امروز مستضعفان جرأت ایستادگی در مقابل ابرقدرت‌ها دارند از حرکتی است که امام به ما آموخت که با قدرت ولایت و به وجود آوردن اراده‌های جمعی چه معجزه‌هایی می‌توان خلق کرد و این انتظار واقعی فرج است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا