شهرستان ها

انتخابات موضوعی ملی، فرا قومی و فرا مذهبی است

زاهدان_نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: انتخابات موضوعی ملی، فرا قومی و فرا مذهبی است و اگر حضور پر شور نباشد و انتخاب اصلح نباشد زیان آن به همه مردم می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در زاهدان که در محل مصلای المهدی (عج) برگزار شد ضمن تبریک عید سعید قربان به همه مسلمانان، افزود: عید قربان عید از خودگذشتگی و تمرین بریدن دل از همه دلبستگی‌های دنیا و عید رهایی از وسوسه شیطان است که ابزار وسوسه گری شیطان همین مطامع دنیوی است و قربانی کردن در این روز یک نماد است تا انسان نفس اماره و هواهای نفسانی خود را در درگاه الهی قربانی و اظهار عبودیت و بندگی کند.

امام جمعه زاهدان افزود: امروز عید است اما جامعه اسلامی عزادار مردم مظلوم غزه و فلسطین است و امیدواریم خداوند با نظر لطف و رحمت خود به این مردم یاری رسانده و جبهه مقاومت را پیروز گرداند و رژیم غاصب صهیونیستی را نابود کند.

وی اذعان داد: متأسفانه در یک واقعه، رئیس جمهور خود را از دست دادیم و به همین علت انتخابات زودرس ریاست جمهوری را در پیش داریم.

امام جمعه زاهدان، گفت: ما برای حضور پر شور در انتخابات حجت‌های موجه داریم و حجت موجه ما، کلام امامین انقلاب است که همواره بر حضور پر شور در انتخابات تاکید دارند و حجت دیگر ما حساسیت دشمنان است که در تلاشند تا در دل مردم تردید ایجاد کنند و مانع حضور آن‌ها در انتخابات شوند، این یعنی ما برای شرکت و حضور در انتخابات وظیفه داریم چرا که انتخابات پر شور در حفظ استقلال، امنیت و زمینه سازی برای رشد و آبادانی کشور بسیار مؤثر است و اگر این گونه نبود، دشمن حساسیت به خرج نمی‌داد.

وی گفت: امام خمینی (ره) فرمودند که دشمن هر دستوری داد، باید با آن مخالفت کنید و از هر کاری که شما را نهی کرد آن را انجام بدهید.

وی تصریح کرد: ما چنین چیزی را تجربه کرده‌ایم و هر وقت حضور پر شور مردم را در عرصه‌های دفاع از اسلام، انقلاب و انتخابات را داشتیم دل‌های دوستان انقلاب در داخل و خارج کشور گرم و امیدوار شده و دشمنان داخلی و خارجی نا امید شدند.

وی افزود: ما تجربه کردیم که انتخاب اصلح با غیر اصلح فرق می‌کند و دولت شهید جمهور آیت‌الله رئیسی عزیز را تجربه کردیم و در کل کشور و استان خود هر روز طرح و پروژه‌ای در عرصه‌های مختلف در حال اجراست و افتتاح می‌شود و برای همین است که فرق می‌کند که یک دولت خدمت گذار و خستگی ناپذیر انتخاب شود و پشتوانه قوی داشته باشد یا اینکه چنین کسی نباشد و پشتوانه قوی نداشته باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بحث انتخابات ملی، فرا قومی و فرا مذهبی است و سود آن برای همه مردم ایران از هر قوم و مذهب است و اگر حضور پر شور نباشد و انتخاب اصلح نباشد زیان آن به همه مردم می‌رسد و در این جهت قومیت و مذهب دخالتی ندارد.

وی گفت: دو قطبی سازی بین اقوام و مذاهب به مصلحت جامعه و حتی مصلحت همان قوم و مذهب نیست، از این جهت که ممکن است گاهی برخی در لباس خیرخواهی شعار دفاع از یک قوم و مذهب را بدهند که این ایجاد تفرقه و دو قطبی سازی به کل جامعه آسیب می‌زند اما کسی که بیشتر ضرر می‌بیند همان گروه اقلیت است چرا که پشتوانه حمایت اکثریت را از دست می‌دهد براین اساس همه باید هوشیار باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: باید در عرصه انتخابات حضوری پر شور و انتخابی اصلح داشته باشیم و کسی را انتخاب کنیم که سرباز ولایت، اخلاق مدار، مردمی، خدمتگذار و خستگی ناپذیر باشد و خود را بالاتر از مردم نداند و از خدمتگزاری به مردم بدون هیچ منتی لذت ببرد و بتواند منویات مقام معظم رهبری را به منصه ظهور برساند و جامه عمل بپوشاند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا