شهرستان ها

انتخابات نماد آزادی و حریت ما است

بوشهر- امام جمعه موقت عسلویه گفت: انتخابات نماد آزادی و حریت ما است و باید از این فرصت استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس بحرینی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در عسلویه ضمن تبریک عید سعید قربان به اهمیت حج اشاره و اظهار کرد: حج فریضه‌ای ارشادگر است.

وی اضافه کرد: ما در جهان اسلام از حج استفاده کافی را نمی بریم و درس نمی‌گیریم و اگر در حج تدبر کنیم می‌بینیم که همه این ایام درس است؛ از وقتی احرام می‌بندیم، خلوص نیت لازم دارد یعنی اینکه در طول زندگی هم باید خلوص نیت داشته باشیم.

امام جمعه موقت عسلویه بیان کرد: حج در طول عمر یک بار بر ما واجب می‌شود و باید با خلوص نیت انجام دهیم. پولی که صرف حج می‌کنیم باید طاهر باشد، خمس بدهیم و گرنه حج مان مقبول نیست. پول حج باید از مال حلال و عرق جبین باشد.

وی به موضوع انتخابات اشاره کرد و افزود: برای انتخابات ارزش قائل شویم چرا که انتخابات نماد آزادی و حریت ما است. نظام برای آزادی ما ارزش قائل شده است و ما باید برای سرنوشت خودمان ارزش قائل شویم.

بحرینی تصریح کرد: نظام به خدا تکیه دارد، این همه توطئه علیه این نظام‌رخ داده و استکبار این همه دسیسه کرده ولی انقلاب و نظام به پشتوانه مردم و رهبری محکم ایستاده است.

وی ادامه داد: آنچه ما داریم از برکت انقلاب اسلامی است؛ ما را آزاد گذاشته اند که نشانه دموکراسی اسلامی در ایران است. دنیا را ببینید آمریکا و غرب را ببینید شعار دموکراسی می‌دهند اما دانشجوی معترض را کتک کاری و زندان می‌کنند.

امام جمعه موقت عسلویه بیان کرد: در منطق انقلاب ما برای ارمنی، یهودی، زردتشتی، مسلمان، شیعه و سنی احترام قائل شده است و این تواضع و احترام به خاطر منطق اسلام است.

وی تاکید کرد: نظام خیلی از خیانت‌ها را می بیند ولی گذشت می‌کند. در همین عربستان ۳۰ هزار مؤمن شیعه و سنی در زندان هستند ولی در کشور ما کسی برای ابراز عقیده در زندان نیست. این نعمت جمهوری اسلامی را قدر بدانیم و تابع قانون باشیم.

بحرینی افزود: در انتخابات حضور فعال داشته باشیم، بهترین فرد را انتخاب کنیم؛ کسی که زحمت کشیده در خط اسلام محمدی (ص) است و با تجربه و دلسوز است را انتخاب کنیم. به فضای مجازی توجه نکنیم انحراف مردم به خصوص جوانان به خاطر این فضای مجازی است.

امام جمعه موقت عسلویه به مسئله فلسطین اشاره کرد و ادامه داد: اسرائیل مثل سگ درنده‌ای به جان ملت بی دفاع فلسطین افتاده است و مردم را می‌کشد. بیشتر شهدا زنان و کودکان هستند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا