شهرستان ها

انتقال آب‌های مرزی تنش آبی خراسان شمالی را رفع می‌کند

بجنورد- نماینده اسفراین در مجلس گفت: اکنون بسیاری از روستاها دارای تنش آبی هستند که انتقال و استفاده از آب های مرزی به می‌تواند این تنش را از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امان الله حسین پور عصر پنج شنبه در شورای اداری خراسان شمالی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: دولت مردمی در این مدت کوتاه تصمیمات قاطع و محکمی را گرفته و مشکلات را با تدبیر حل می‌کند و برنامه‌های مهم و اثربخشی برای زندگی مردم پیش رو دارد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که تبیین این برنامه‌ها برای مردم کمرنگ است و باید در این زمینه اطلاع رسانی شود که مردم در جریان کار قرار بگیرند.

وی افزود: استان خراسان شمالی، ظرفیت‌های فراوانی دارد، اما مشکلات زیادی نیز موجود است و بیشتر پروژه‌های استان نیمه تمام هستند.

حسین پور اضافه کرد: در سفر رهبری به خراسان شمالی مصوب شد که یک مجموعه صنعتی در اسفراین راه اندازی شود اما هم اکنون که ۱۰ سال از این سفر می‌گذرد، زمین و سرمایه توسط مسئول پروژه دریافت شده و سود می‌گیرد اما کار را بلاتکلیف و معطل گذاشته است.

حسین پور گفت: موضوع کشاورزی و دامپروری از ظرفیت‌های مهم خراسان شمالی است اما تاکنون اثربخشی در این کار انجام نشده و هیچ صنعت تبدیلی در استان نداریم و به شدت در این بخش عقب هستیم.

وی با اشاره به اینکه در آینده چالش آب را در استان خواهیم داشت، گفت: هم اکنون بسیاری از روستاها دارای تنش آبی هستند بنابراین انتقال آب مرزی به چهار شهرستان اسفراین، بجنورد شیروان و فاروج و آزادسازی آب شرب این شهرستان‌ها برای کشاورزی قطعاً اتفاق مثبتی برای استان رقم خواهد زد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا