شهرستان ها

انتقال آب از دریا وپیگیری حق‌آبه هیرمند از اولویت های مهم دولت

زابل- معاون اول رئیس جمهور گفت: با توجه به نیاز سیستان و بلوچستان به منابع آبی، پیگیری موضوعات انتقال آب از دریا، آب‌های ژرف و حقابه هیرمند از اولویت‌های مهم دولت در این استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مخبر پیش از ظهر سه شنبه در رأس هیئتی از طریق فرودگاه زابل وارد سیستان و بلوچستان شد.

وی در بدو ورود و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آب در سیستان و بلوچستان از موضوع مهمی بشمار می‌رود، افزود: اینکه یک استان در کنار دریا بوده و در اعماق زمین نیز آب به وفور وجود دارد اما روی زمین خشک باشد، اصلاً موضوعیت ندارد و به منظور رفع مشکلات مردمان این دیار موضوعات انتقال آب از دریا، آب‌های ژرف و پیگیری حق آب تالاب هامون به جد مورد تاکید دولت است.

وی تاکید کرد: به منظور تأمین آب مورد نیاز در شمال سیستان و بلوچستان موضوع پیگیری حق آبه هیرمند از طریق دیپلماسی نیز دنبال خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مشکل تأمین سوخت در سیستان و بلوچستان گفت: به منظور تأمین سوخت مورد نیاز در این استان موضوع افزایش تعداد جایگاه‌های سوخت مورد تصمیم‌گیری خواهد گرفت.

وی افزود: موضوع اشتغال و مصوبات سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه‌های مهم در سفر به این استان است.

شایان ذکر است بازدید از وضعیت چاه نیمه‌ها، بازدید از خسارت‌های ناشی از سرما و یخبندان و شرکت در شورای برنامه ریزی و توسعه استان از جمله برنامه‌های سفر مخبر به استان سیستان و بلوچستان است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا