شهرستان ها

انتقال آب از سد عمارت اولویت اصلی است

اردبیل- فرماندار شهرستان گرمی گفت: قطعی آب در سیل اخیر هشداری جدی برای مسئولان استانی و شهرستانی بود تا هر چه سریعتر پروژه آبرسانی به گرمی را از سد عمارت اجرایی و عملیاتی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مولایی شامگاه پنجشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت سیل اخیر در گرمی اظهار کرد: ما ۴۸ ساعت در اواخر هفته گذشته درگیر سیل مهیبی بودیم که بعد از گذشت سال‌ها وقوع این سیل زنگ هشدار را برای همه ما به صدا درآورد تا امکانات، تجهیزات و وسایل امدادرسانی خود را باید ارتقا دهیم.

وی به شکستگی لوله و خسارت وارده به مسیر خط انتقال آب گرمی از منطقه جعفرآباد اشاره کرد و گفت: ۵۲ کیلومتر خط انتقال با چهار تصفیه خانه برای دولت هزینه سنگینی را به همراه دارد و به جرأت می‌توان گفت پرهزینه ترین خط انتقال آب کشور در گرمی اجرایی و عملیاتی شده است.

فرماندار شهرستان گرمی از نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس خواست تا از طریق مسئولان کشوری و استانی پیگیر مطالبات به حق مردم گرمی در انتقال آب از سد عمارت به گرمی و روستاهای اطراف باشند.

مولایی افزود: امیدواریم در کنار حل این مشکل، بحث پایداری منابع آب نیز مورد توجه قرار گیرد تا در بروز حوادث مختلف گرفتار قطعی آب نباشیم.

وی با انتقاد از فعالان فضای مجازی و برخی خبرگزاری‌های رسمی در انتشار اخبار کذب و غیرواقعی از گرمی خاطرنشان کرد: مدیریت رسانه نیز بخشی از دغدغه جدی ما در این ایام بود که عده‌ای سعی کردند از آب گل آلود ماهی بگیرند و با انتشار اخبار غیر واقعی و جعلی فضای متشنجی را در منطقه رقم بزنند.

مولایی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما بعد از گذشت سه، چهار روز سعی کردیم تا مدیریت فضای مجازی را با انتشار اخبار و اطلاعات دقیق بر عهده گرفته و زمینه اطلاع رسانی دقیق و منصفانه را برای مردم مهیا کنیم.

وی بیان کرد: وضعیت تصفیه خانه آب شرب گرمی همچنان نامناسب است و اگر اقدامی جدی در این حوزه انجام نشود، فاجعه زیست محیطی رخ خواهد داد.

مولایی به کمبود تجهیزات و امکانات عمرانی در این شهرستان به ویژه کمبود ماشین آلات سنگین اشاره کرد و ادامه داد: اگر مجموعه سپاه و بنیاد مسکن یاریگر شهرداری گرمی نبودند، امکان سر و سامان دادن به وضعیت گل آلود شهر گرمی وجود نداشت.

وی اظهار کرد: تلاش کردیم تا زمینه امدادرسانی سریع و پایداری منابع آب را فراهم کرده و از شدت خسارت و سیلاب وارد شده به منطقه جلوگیری کنیم.

فرماندار شهرستان گرمی تصریح کرد: ما همچنان چشم انتظار کمک مسئولان کشوری هستیم تا بخش عمده ای از خسارت وارده را جبران و از فرصت فصل کاری در عمران و آبادانی شهرها و روستاها بهره بگیریم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا