شهرستان ها

انتقال آب از سفیدرود ۶۰۰۰ میلیارد تومان منابع می‌خواهد

اردبیل- معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای اردبیل گفت: انتقال آب از سفیدرود به اردبیل ۶ هزار میلیارد تومان منابع مالی می‌خواهد.

جبرائیل رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این پروژه بعد از اتمام مطالعات اولیه برای اخذ ردیف اجرایی به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده تا با پیگیری مسئولان در بودجه سال آینده در ردیف ملی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با انتقال آب از سفیدرود مشکل کم‌آبی و تنش آبی در شهرها و روستاهای اردبیل کاهش یافته و پایداری منابع آب را شاهد خواهیم بود.

معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای اردبیل به آبگیری سد عنبران در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: این سد که عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده آماده بهره‌برداری است که در سفر رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

رمضانی به بازدید از روند عملیات اجرایی طرح آبرسانی نمین و عنبران و سد تکمیلی عنبران اشاره کرد و افزود: تلاش بر این است تا با بهره‌برداری از این سد، روستاها و مناطق شهری نمین و عنبران از آب پایدار بهره‌مند شوند.

وی به پروژه خط دوم انتقال به یامچی و احداث مخزن پنج هزار متر مکعبی اشاره کرد و ادامه داد: برای ارتقای کیفیت آب اردبیل به زودی افتتاح سیستم جدید را در تصفیه‌خانه شاهد خواهیم بود که با پیشرفت ۸۰ درصد مراحل نهایی تکمیل و بهره‌برداری خود را سپری می‌کند.

رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: انتقال آب مشگین‌شهر از سد احمدبیگلو نیز جز اولویت‌های اصلی است و ایستگاه سربند را در پارس‌آباد با هدف توزیع بهینه منابع آب مغان نظاره‌گر خواهیم بود.

وی به رانش اخیر در مسیر خط انتقال آب به مشگین‌شهر نیز اشاره کرد و گفت: تلاش ما بر این است تا ضریب تاب‌آوری آب پایدار مشگین‌شهر را ارتقا داده و در آینده نزدیک خطوط انتقال آب از سد احمدبیگلو به تصفیه‌خانه را اجرایی و عملیاتی کنیم.

رمضانی اضافه کرد: ما در فصل بارش و جاری شدن سیلاب در سازه آبگیر موجود دچار مشکلاتی می‌شویم که قرار شد سازه دانه‌گیر با جدیدترین تکنولوژی روز در این منطقه احداث و راه‌اندازی شود.

معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای اردبیل بیان کرد: با احداث مخزن پنج هزار متر مکعبی ضریب تأمین آب شرب پایدار مشگین‌شهر ارتقا یافته و سعی بر این است تا با برنامه‌ریزی مناسب تأمین آب شرب مشگین‌شهر تا سال ۱۴۲۵ است که ۶ میلیون متر مکعب برآورد می‌شود، از طریق انتقال آب از سد اهلمان و احمدبیگلو انجام شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا