شهرستان ها

انتقال دستگاه‌های پمپاژ آب الیگودرز به استان‌های دیگر

الیگودرز- امام جمعه الیگودرز از انتقال دستگاه‌های پمپاژ آب الیگودرز به استان‌های دیگر که برای جبران خسارت‌های طرح «قمرود» به ۱۰۰ روستای این شهرستان در نظر گرفته شده‌اند، انتقاد کرد.

حجت‌الاسلام مهدی سرلک در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه آب سرمایه ملی است، اظهار داشت: در دولت احمدی نژاد، مسئولان وقت به این نتیجه رسیده بودند با توجه به کمبود آب در برخی استان‌ها از سایر استان‌ها و شهرستان‌ها که دارای منابع غنی آبی هستند مشکل کمبود آب حل شود، در این راستا طرح «قمرود» اجرا شد و از منبع آب الیگودرز به برخی استان‌ها من جمله استان قم منتقل شد اما در این بین حدود ۱۰۰ روستای پر جمعیت و حاصلخیز متحمل خسارت و ضررهای زیادی شدند.

شرکت آب منطقه‌ای با هماهنگی برخی مدیران در وزارت نیرو قصد دارند تعدادی از دستگاه‌های پمپاژ را به جای دیگر منتقل کنند وی، ادامه داد: وزارت نیرو در آن زمان متعهد شد خسارات را جبران کند، تعهدات وزارت نیرو تهیه دستگاه‌های پمپاژ آب برای روستاها بود که ۲۴ دستگاه با قیمت بالا خریداری و به الیگودرز تحویل داده شد و این دستگاه‌ها تا حدودی کارایی داشتند.

امام جمعه الیگودرز، افزود: بعد از سال‌ها شرکت آب منطقه‌ای با هماهنگی برخی مدیران در وزارت نیرو قصد دارند تعدادی از دستگاه‌های پمپاژ را به جای دیگر منتقل کنند، اما این اقدام با مخالفت مردم مواجهه شده است و از طرفی نگران آسیب‌ها و بحران‌های اجتماعی این تصمیم هستیم.

حجت‌الاسلام مهدی سرلک، تصریح کرد: در این راستا جلسه شورای تأمین برگزار و عنوان شد انتقال دستگاه‌های پمپاژ از الیگودرز به استان دیگر به صلاح نیست، لذا بعد از پیگیری شورای تأمین، برای دفاع از حقوق به حق مردم، این موضوع در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد.

مسئولان به جای اینگونه اقدامات، به تعهدات خود در قبال تأمین آب کشاورزی منطقه اقدام کنند
وی، گفت: این موضوع تبعات اجتماعی در پی دارد و ضمن اینکه دستگاه‌های پمپاژ از هزینه وزارت نیرو خریداری نشده است بلکه از صندوق ذخیره ملی و با اجازه مقام معظم رهبری خریداری شده است، لذا اگر جایی هم نیاز باشد اولویت با خود شهرستان الیگودرز است.

امام جمعه الیگودرز، بیان کرد: دیداری با مسئولان ذی‌ربط و فرماندار برگزار شد و همگی واقف هستند دستگاه‌های پمپاژ در شهرستان باشند اما متأسفانه مسئولان شرکت آب منطقه‌ای و وزارت نیرو تاکنون از موضع خود کوتاه نیامده‌اند و دست بردار نیستند، مسئولان آب منطقه‌ای استان بهتر است از اینگونه اقدامات که منافع مردم شهرستان الیگودرز را با مخاطره مواجه می‌کند دست بردارند.

وی، افزود: مسئولان به جای اینگونه اقدامات، به تعهدات خود در قبال تأمین آب کشاورزی منطقه اقدام کنند، در غیر این صورت باید منتظر تبعات و پیامدهای اجتماعی این موضوع باشند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا