شهرستان ها

انتقال ۵۰ میلیون متر مکعب از سد شهریار منطقی است

اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز انتقال ۵۰ میلیون متر مکعب آب از سد شهریار دریافت شده که امیدواریم دغدغه کمتری را در بحران آب شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد شامگاه چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات اردبیل، اظهار کرد: مجلس انقلابی یازدهم مجوز انتشار اوراق را به ارزش ۵۰ هزار میلیارد تومان در حوزه آب و فاضلاب داده تا ما دغدغه کمتری را در حوزه سرمایه‌گذاری این بخش و حل معضل تنش آبی شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: از ۳۳۶ روستای اردبیل، نیر، نمین و سرعین عمده این روستاها با مشکل آب شرب روبه‌رو هستند که ما ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق وزارت نیرو تأمین کردیم تا بخشی از این دغدغه‌ها و نارسایی‌ها رفع شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تکمیل مجتمع کسایی‌زاده و محمدزاده منابع خوبی تأمین شده تا با تزریق ۷۰ میلیارد تومان اعتبار مشکل آب ۲۷ روستا برطرف شود.

نیکزاد افزود: با افتتاح سد عنبران و تکمیل مجتمع آبرسانی امام حسن مجتبی (ع) مشکلات آبرسانی نمین، عنبران و روستاهای دیگر برطرف شده و در نیر و سرعین نیز تنش آبی چندانی نداریم.

وی ضرورت انتقال ۵۰ میلیون متر مکعب از آب سد شهریار را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما نه قصد انتقال از سد گیوی و نه عمارت را به مرکز استان داریم بلکه مجوز انتقال ۵۰ میلیون متر مکعب از سد شهریار دریافت شده که ۱۰ تا ۲۰ میلیون متر مکعب آن سهمیه جنوب استان و ۳۰ میلیون متر مکعب نیز به اردبیل خواهد رسید.

نیکزاد اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه را هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: قرار است از ردیف‌های مختلف به ویژه تنش آبی این منابع تأمین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تکمیل پایاب سد خداآفرین و توسعه کشاورزی مدرن نیز جز اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌های اصلی در اردبیل خواهد بود.

تدبیری شایسته برای کاهش مصرف بنزین

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی چهار منبع درآمدی دولت را فروش نفت، مالیات، اوراق و دارایی‌ها اعلام کرد و گفت: ۲ هزار و ۴۶۰ هزار میلیارد تومان بودجه کشور است که بخش عظیمی از این منابع صرف پرداخت یارانه و حقوق کارکنان می‌شود.

نیکزاد ناترازی‌ها را از مشکلات جدی دولت برشمرد و یادآور شد: نه تنها بودجه عمرانی کشور رشد نمی‌کند بلکه بخشی از این اعتبارات نیز صرف منابع هزینه‌ای می‌شود.

وی تصریح کرد: مصرف بنزین در کشور به ۱۴۰ میلیون لیتر رسیده و هیچکس جرأت ندارد قیمت بنزین را افزایش داده و یا در این حوزه سازماندهی مناسبی را داشته باشد.

نیکزاد کوچک‌سازی دولت را در حد شعار دانست و گفت: متأسفانه نه تنها کوچک‌سازی اتفاق نیفتاده بلکه هزینه‌های جاری بالا رفته و بانک‌ها نیز به جای ارائه تسهیلات کم‌بهره، به دنبال بنگاه‌داری بوده و به ناترازی‌ها دامن می‌زنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضرورت ساماندهی شرکت‌های دولتی و شبه دولتی را یادآور شد و افزود: دولت ۶ میلیون عائله دارد و پرداخت هزینه‌های جاری آنها تنگنای خاصی را به وجود آورده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا