شهرستان ها

انجام ذبح دام عید قربان در قم تنها در کشتارگاه ها

قم- مدیرکل دامپزشکی استان قم بر انجام ذبح دام عید قربان در قم به منظور رعایت مسایل بهداشتی تنها در کشتارگاه ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی سرکشیک ظهر سه شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت: به مناسبت عید سعید قربان تعداد ۲۱ اکیپ در استان قم بر ذبح دام نظارت می کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام با حضور دامپزشک، بازرس بهداشتی و ناظر شرعی صورت می گیرد.

سرکشیک افزود: کشتارهای عید قربان فقط باید در دو کشتارگاه استان و همچنین کشتارگاه مسجد مقدس جمکران و آسایشگاه سالمندان بهزیستی صورت گیرد و ۱۲ روحانی نیز نظارت شرعی بر کشتارها را انجام می دهند.

وی گفت: از شهروندان قمی انتظار می رود، دام های خود را از دامشهر و ۶ مرکزی که از سوی شهرداری پیش بینی شده تهیه کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم عنوان کرد: در عید قربان سال گذشته ۵ هزار و ۱۱ راس دام سبک و سنگین در استان قم کشتار شد.

وی افزود: دامی که در کشتارگاه ذبح می شود در شرایط پیش سرد کن قرار می گیرد و افرادی که اقدام به تهیه گوشت دام می کنند نیز باید به مدت ۲۴ ساعت آن را در یخچال نگهداری کند و سپس هر اقدامی از جمله قطعه قطعه کردن و مصرف می خواهند، انجام دهند.

سرکشیک با توصیه به شهروندان قمی در خصوص رعایت الزامات بهداشتی کشتار گفت: بیماری های مشترکی بین دام و انسان وجود دارد که کشتارهای غیرمتفرقه در سطح شهر ممکن است، انتقال این بیماری ها را مضاعف کند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم افزود: در سال گذشته هزار و ۱۲۲ کیلوگرم گوشت آلوده ذبح شده و نیز هزار و ۱۴۱ کیلوگرم آلایش دامی در سطح شهر قم جمع آوری شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا