شهرستان ها

انجام سه هزار آزمایش آب و فاضلاب در مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب



در هشت ماهه نخست سال جاری، ۳۱۷۵ آزمون فیزیکوشیمیایی، فلزات سنگین، بیولوژی، TOC آب و میکروبی و فیزیکوشیمیایی فاضلاب در آزمایشگاه ستاد آبفای استان اصفهان انجام شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مدیرعامل آبفای استان اصفهان در بازدید از آزمایشگاه‌های فیزیک و شیمیایی، آلاینده‌های معدنی، میکروبی و بیولوژی آب و همچنین آزمایشگاه فیزیک و شیمیایی فاضلاب ستاد ضمن تأکید بر حفظ گواهینامه استاندارد ۱۷۰۲۵ گفت: آزمایشگاه مرکزی آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان تنها آزمایشگاه مرجع و دارای گواهینامه بین‌المللی استاندارد IEC/17025 در سطح کشور به شمار می‌رود که در مواقع بحران به شرکت‌های آب و فاضلاب در سایر استان‌ها نیز ارائه خدمات می‌کند.

وی ضمن تقدیر از زحمات کارکنان در مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان، بر به روز کردن تجهیزات و تأمین اعتبارات لازم برای راه‌اندازی آزمایشگاه ریزآلاینده های آلی و اندازه‌گیری سموم و مواد آلی تأکید کرد.

جمعیتی بالغ بر چهار میلیون و ۳۸۰ هزار نفر از آب شرب تصفیه‌خانه آب اصفهان بهره‌مند می‌شوند که کیفیت این آب با آزمایش‌های مستمر توسط آزمایشگاه‌های شرکت آب و فاضلاب استان، مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد و توسط ناظرین مرکز بهداشت استان نیز همواره مورد تأیید است.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا