شهرستان ها

انسداد ۳۶۳ حلقه چاه غیرمجاز از سال گذشته تاکنون در کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس گروه احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه از انسداد ۳۶۳ حلقه چاه غیر مجاز از سال گذشته تاکنون در کرمانشاه خبر داد.

ایوب ذائبی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم برخورد با متخلفان در امر حفر چاه‌های غیر مجاز اظهار کرد: برداشت بی رویه و نادرست از آب‌های زیرزمینی عامل از بین رفتن و صدمه به لایه‌های خاک و در نهایت فرو نشست زمین خواهد شد.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده و با وجود مشکلاتی که برداشت بی رویه برای منابع آبی و سفره‌های زیر زمینی ایجاد می‌کند سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۲۳ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شد و در سال‌جاری نیز از ابتدای سال تا خرداد ماه تعداد ۴۰ حلقه چاه مسدود شده است.

رئیس گروه احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: در بر خورد با صاحبان چاه‌های غیرمجاز و جلوگیری از حفر آنها نیازمند همکاری مردم به ویژه افرادی هستیم که به طور قانونی و مجاز حفر چاه داشته‌اند و این افراد چنانچه در اطراف چاه‌های مجاز حفر چاه غیر مجاز مشاهده کردند حتماً به گروه‌های شناسایی ما اطلاع داده تا برخورد لازم با آنها صورت گیرد.

ذائبی با تاکید بر اینکه کشاورزان برای آبیاری از روش‌های بهینه در مصرف آب و آبیاری باید استفاده کنند، خاطر نشان کرد: استفاده از روش‌های نوین آبیاری برای کشت کشاورزان امری مهم و کمک کننده خواهد بود که در صرفه جویی و مدیریت مصرف آب مؤثر است.

وی در پایان به کنترل بحران آبی استان و شناسایی و برخورد با چاه‌های غیر مجاز به عنوان یک وظیفه مهم تاکید کرد و ادامه داد: بر همین منظور سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۲۰ دستگاه کنتور روی چاه‌های آب نصب و در سال‌جاری نیز تا به امروز ۱۲۲ دستگاه کنتور روی چاه‌ها نصب شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا