شهرستان ها

انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی در مقابل استکبارجهانی به پیروزی رسید

کرمانشاه- مشاوره فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به فداکاری‌های شهدا و مردم برای حفظ ایران اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی در مقابل استکبارجهانی به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حاج مرتضی قربانی شامگاه چهارشنبه در مراسم یادواره شهدای عملیات غرور آفرین کربلای پنج و هشتمین سالگرد شهادت اولین شهید مدافع حرم کرمانشاه حاج مهدی نوروزی که در مسجدالنبی (ص) طاق بستان برگزار شد اظهار کرد: ما در جنگ فراز و نشیب‌های متعددی داشتیم و انقلاب اسلامی تفاله‌های آمریکا، شوروی، فرانسه، انگلیس، آلمان و اسرائیل و همه مفسدان که بر علیه دین و اسلام و قرآن قیام کرده بودند و برای نابودی ما نقشه کشیده بودند، را نابود کرد.

وی با اشاره به حوادث قبل از انقلاب و بی عرضگی شاه ایران از رضاخان تا محمدرضا شاه، افزود: در سال ۱۳۲۰ شوروی و انگلیس راحت وارد کشور شدند و مناطقی را به تصرف خود درآوردند و حتی کشتی بریتانیا یک ماه شاه ایران را در کشتی بازداشت کرد و علتش این بود که می‌گفتند چرا با آلمان مذاکره کرده است و آنها حاضر نبودند که ایران استقلال داشته باشد و رضاشاه بی عرضه حتی با اجازه ملکه انگلیس می‌توانست وارد کشتی شود و حتی بی بندوباری و فساد را در کشور گسترش دادند و چادر از سر زن‌ها کشیدند.

مشاوره فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: پهلوی کشور را تکه تکه کرده بودند و هر قسمت را به کشوری می‌دادند محمدرضا شاه، منطقه آذربایجان را به آتاتورک تقدیم کرد و بحرین را که یک استان بود با رفراندوم به انگلیس داد و آن زمان ایران ۲۰ میلیون جمعیت داشت که ۱۰ میلیون از مردم بر اثر قحطی بزرگ از بین رفتند چون گندم و جو و حبوبات کشور را به انگلیس داده بودند تا به آتش بکشد و خوراک حیوانات کند و مردم ایران ارتزاق نداشته باشند و ۱۰ میلیون را قتل عام کردند که ایران را تصاحب کنند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) و مرجعیت مقابل اینها ایستادند و امام که خود فرزند شهید و پدر شهید است سکان این انقلاب را در دست گرفت و زمانی که انقلاب پیروز شد ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار مستشار در ایران بودند و آمریکایی‌ها در ایران حق توحش داشتند و می‌گفتند ایرانی‌ها وحشی هستند و حقوق چند برابر می‌گرفتند و حتی سرهنگ ایرانی حق نداشت یک قطعه از هواپیما را عوض کند.

قربانی اضافه کرد: پس انقلاب کشور در اختیار مردم قرار گرفت و از ۲۲ بهمن به بعد رفراندم های بسیاری انجام شد و پس از آن بود که دشمنان ایران به خشم آمده بودند و منافقین و کومله و دموکرات در کردستان درگیری ایجاد کردند و ۲۳ هزار نفر را شهید کردند و به جنایات بزرگی دست زدند.

وی با اشاره به حوادث سال ۵۹، گفت: پس از شکست کودتا در سال ۵۹ در ۳۱ شهریور همان سال دشمنان، صدام را تجهیز کردند تا به ایران حمله کند و در کرمانشاه در شهرهای نفت شهر و قصرشیرین و سرپل ذهاب پیش‌روی کردند و پادگان ابوذر زیر بمباران‌های رژیم بعث عراق گرفت و تمام دنیا بر علیه ایران برخاسته بودند و تنها کشور روسیه و کره شمالی از صدام حمایت نکردند.

قربانی جانفشانی رزمندگان دربرابر دشمن در هشت سال دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: ارتش غیور و سپاه و بسیج در مقابل دشمن ایستادند و با وجود اینها بود که دشمن دیگر نتوانست یک قدم جلو بیاید و مردم ایستادگی کردند و دشمن را از کشور بیرون کردند و انقلاب، ولایت و مردم سرمایه‌های ایران اسلامی هستند و کشور با وجود اینها سربلند است.

وی ادامه داد: رزمندگان برای دفاع از کشور سینه سپر کردند و لا وجود اینکه دشمن پشتبانی های بسیاری داشت در جنگ تلفات بسیاری داد و در عملیات فتح بستان و فتح المبین ۲۰ هزار اسیر از دشمن گرفته شو و ۳۰ هزار هم کشته دادند و در عملیات بیت المقدس از عراق ۲۰ هزار اسیر گرفتیم و به همین میزان هم از دشمن کشته شدند و تا زمان فتح خرمشهر رزمندگان ما از دشمن ۵۰ هزار اسیر گرفته بودند.

وی با اشاره به پشتیبانی آل یهود و عربستان از صدام در جنگ علیه ایران، گفت: رزمندگان با با رشادت‌های خود مشت آهنین بر دهان صدام زدند و در کربلای ۴ و ۵ رزمندگان با استقامت خود حماسه آفرین شدند و ما شهدای بسیاری را برای دفاع از این آب و خاک تقدیم کردیم.

قربانی ادامه داد: عملیات کربلای ۵ که یکی از بزرگترین عملیات‌های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی بود، در منطقه شلمچه و شرق بصره با وجود وضعیت سخت آن روزها و کمبود تجهیزات و پس از ناکامی در عملیات کربلای ۴ و گرای جاسوسان و منافقین، دشمن که مورد حمایت کشورهای غربی بود توانسته بود به کمک جاسوسان، عملیات رزمندگان ایرانی را شناسایی و برای مقابله با آن آماده شود که همین امر موجب به خاک و خون کشیده شدن جوانان ایرانی در کربلای ۴ شد و با انجام عملیات کربلای ۵ دشمن غافلگیر شد و شکست سنگینی به رژیم بعث عراق وارد شد.

قربانی خاطر نشان کرد: کسب پیروزی توسط رزمندگان، در هیچ جای جنگ، خالی از لطف خداوند و لطف حضرت زهرا (س) و عنایات اهل بیت علیهم السلام نیست و با قدرت خداوند و تکیه بر ائمه معصوم رزمندگان بر دشمن پیروز شدند.

وی با یادآوری یاد وخاطره سرداران و فرمانده هان و شهدای بزرگ عملیات کربلای ۵، گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده ای مؤمن و بی تکبر بود و تمام وجودش، کار برای خدا، کار برای نظام، کار برای مملکت و مردم بود و تحت امر ولایت فقیه امام خامنه ای عزیز بود و با رشادت‌ها و فداکاری، جان خود را تقدیم نظام و انقلاب کرد.‌

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا