شهرستان ها

اهالی رسانه در تحقق تمدن نوین اسلامی نقش آفرینی جدی داشته باشند

اراک- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: اهالی رسانه باید بیش از هر زمانی دشمن‌شناس و آگاه به زمانه باشند و به نقش حساس خود در تحقق تمدن نوین اسلامی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سینا دلشادی ظهر پنج شنبه در آئین اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات استان بیان کرد: امروز در یک نقطه عطف و پیج تاریخی حساس قرار داریم و اگر پنج حلقه را برای تحقق تمدن اسلامی قائل باشیم اینک با استقرار دولت انقلابی قدم‌های بزرگ و مؤثری در حال برداشته شدن است.

وی ادامه داد: اهالی رسانه باید بیش از هر زمانی دشمن‌شناس و آگاه به زمانه باشند و به نقش حساس خود در تحقق تمدن نوین اسلامی عمل کنند.

دلشادی اضافه کرد: مأموریت همه رسانه‌هایی که دلبسته دین، اسلام و کشور هستند تبیین، اعتمادسازی و رفع شبهه است و اگر بخواهیم ثروت اجتماعی انقلاب اسلامی را ارتقا دهیم امروز نیاز به تبیین داریم.

وی بیان کرد: نظام سلطه امروز تمام توان خود را صرف مقابله با نظام و مردم ما کرده و وضع معیشتی هم مزید بر علت شده تا علت و علل ناکارآمدی‌ها را اصل نظام جلوه دهند.

دلشادی افزود: طبیعتاً نقاط ضعفی داریم اما سرافرازی‌های انقلاب که امروز در سراسر دنیا شاهد هستم نباید فراموش شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه تحول فرهنگی دارای سه ضلع امام، خواص و امت است، گفت: نگرانی ما از خواص بی بصیرتی است که درک درستی از واقعیت ندارند و بعضاً حتی به دشمن گرا می‌دهند.

وی افزود: در برهه‌های تاریخی از بی بصیرتی خواص ضربه خوردیم و امروز هم عده‌ای تلاش می‌کنند گفتمان حجاب اجباری را جایگزین حجاب برای استحکام خانواده و امنیت جامعه کنند.

دلشادی بیان کرد: اهل رسانه باید هوشیار و دارای تحلیل و تفکر باشند و در این مقوله ادبیات معرفتی و گفتمان اجتماعی رسانه‌ها بسیار مهم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: اگر امروز بخواهیم تعریفی داشته باشیم که مدیر و سیاست‌گذار با سواد کیست باید گفت کسی که سواد رسانه داشته باشد چراکه بدون سواد رسانه نه می‌توان مدیریت کرد و نه سیاست‌گذاری درستی داشت.

وی با اشاره به تحول رسانه و ارتباطات در عصر حاضر تأکید کرد: امروز بیش از رسانه‌های رسمی با انسان رسانه‌ها مواجه هستیم و در این شرایط باید با خلاقیت و طرحی نو قدم برداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی همچنین با بیان اینکه فراخوان سومین جشنواره مطبوعات استان مرکزی از دی‌ماه سال ۱۴۰۱ صادر و دریافت آثار تا پایان اسفندماه ادامه داشت، گفت: از ۵۶ نفر ۱۹۲ اثر در ۸ گرایش دریافت شد و نهایتاً ۲۰ نفر با داوری متمرکز هیئت تخصصی در تهران برگزیده شدند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا