شهرستان ها

اهدای عضو جان ۶ بیمار را نجات داد

گرمی- اهدای عضو در یکی از روستاهای گرمی جان ۶ بیمار را نجات داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اهدای عضو که در سال‌های اخیر در مناطق مختلف کشور به ویژه استان اردبیل رواج داشته، همچنان با استقبال خانواده‌هایی به نجات بیماران و گرفتاران منجر می‌شود.

استان اردبیل که در اهدای عضو رتبه نخست را به خود اختصاص داده همواره سعی کرده تا با جلب رضایت خانواده بیماران مرگ مغزی زمینه اهدای عضو آنها را فراهم کند که این بار در روستای «پرچین» گرمی اهدای عضو مرد ۶۵ ساله‌ای که دچار مرگ مغزی شده بود، جان ۶ بیمار را نجات داد.

سعدالله شکاری مرد ۶۵ ساله‌ای که بر اثر فشار خون دچار مرگ مغزی شده بود با مساعدت بستگان، همراهان و اعضای خانواده او اهدای عضو در کوتاه‌ترین زمان انجام شد تا ۶ بیماری که منتظر پیوند اعضا بودند از مرگ حتمی نجات یافته و اعضای بدن این بیمار بتواند زمینه‌ساز گره‌گشایی از خانواده‌های نیازمندان باشد.

این حرکت که به ترویج فرهنگ نوع دوستی کمک کرده در حقیقت در استان اردبیل با شرایط متفاوتی رقم خورده که شهرستان گرمی از جمله این مناطق پیشرو در این زمینه است.

به گفته فرماندار شهرستان گرمی اهدای عضو در این شهرستان برای ششمین بار انجام شد تا مرگ مغزی مرد ۶۵ ساله زمینه نجات ۶ بیمار را فراهم کند.

حسین مولایی اظهار کرد: در سطح استان ۱۸۴ اهدای عضو انجام شده که ۶ مورد از آن در شهرستان گرمی رخ داده و این افتخاری برای این شهرستان است که با توسعه فرهنگ اهدای عضو، زمینه و بستر کمک به همنوع در این شهرستان به ویژه روستاهای گرمی فراهم آمده و قطعاً در سال‌های آینده این حرکت معنوی تداوم می‌یابد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا