شهرستان ها

 اهدای نشان «تئاتر مردمی برتر» در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استانی

مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین گفت: نشان “تئاتر مردمی برتر” برای اولین بار به یک گروه نمایشی در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استانی اهدا شد.

برای اولین بار توسط حوزه هنری قزوین انجام گرفت؛


به گزارش ایلنا، سید قاسم سیدقوامی با اشاره به اهدای این “نشان” برای اولین بار در استان تصریح کرد: با ارزیابی آثار نمایشی در این جشنواره، مقرر شد نشان «تئاتر مردمی برتر» طراحی شود و هرسال این نشان همراه با کمک هزینه به اثر نمایشی برتر تعلق گیرد.

مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین ادامه داد: نشان «تئاتر مردمی برتر» به همراه کمک هزینه اجرا به مبلغ 70 میلیون ریال در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استانی به نمایش «داستان های عامیانه» با کارگردانی”کمال زارعی” از شهر تاکستان اهداء شد.

وی به پنج شاخصه اصلی دریافت نشان «تئاتر مردمی برتر» اشاره کرد و افزود: نشان “تئاتر مردمی برتر” پنج شاخصه اصلی دارد که شامل تولید «تئاتر مردمی» با زبانی ساده و همه فهم؛ ارائه نمایش با مفاهیمِ تربیتی، محتوای اخلاقی و بیان موضوعات بر پایه‌ی سه گانه‌ عبرت از گذشته، نقد وضعیت امروز و ترسیم آینده، تقویت نمایش‌نامه نویسان مستعد بومی استان است.

این مسئول ادامه داد: پشتیبانی از استعدادهای درخشان نمایشگران و گروه‌های تئاتر جوان استان و حمایت از گروه‌های نمایشی مستقر در شهرهای اقماری استان هم از دیگر مولفه‌های تئاتر مردمی برتر است.

وی اظهار کرد: دو نمایش «خوان خون» و «روی ‌داد» که توسط هنرمندان حوزه هنری روی صحنه رفته بود توانستند در بخش‌های مختلف جشنواره استانی تئاتر رتبه کسب کنند.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا