شهرستان ها

اولویت دانشگاه ها تربیت نسل متعهد و کارآفرین باشد

اراک-امام جمعه اراک گفت: تربیت نسلی متعهد، با تقوا، کاردان و کارآفرین ذخیره نظام اسلامی است و دانشگاه ها باید این مهم را اولویت خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بعد از ظهر سه شنبه در دیدار با اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه صنعتی استان مرکزی اظهار داشت: خداوند یک فرصت را در اختیار ملت ما و پیروان اهل‌بیت (ع) قرار داده که باید قدر آن را بدانیم، در طول ۳۰۰ سال گذشته چنین فرصتی در اختیار ما نبود که به برکت امام (ره) این فرصت به وجود آمده است.

امام‌جمعه اراک افزود: برای همه واجب شرعی و ملی است که در مسیر آینده جمهوری اسلامی نقش‌آفرینی کنند. همه باید برای مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیسم نقش‌آفرینی کنیم. نقش همه ما برای نظام آینده جهان بسیار مهم است.

وی ادامه داد: باید دانشگاه و حوزه‌ها و همه افراد مسئول برای نقش و میزان سهم جمهوری اسلامی در نظام آینده جهان با تصمیمات عاقلانه تلاش کنند و برای ارتقای عدالت و امنیت و گسترش نهضت علوی و فاطمی تمام توان خود را به کار ببریم.

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های سراسر کشور باید برای رسیدن به یک استراتژی واحد و باکیفیت و اثرگذار با همدیگر تعامل داشته باشند، گفت: باید برای رشد و توسعه علمی و تحقیقات کاربردی تدابیر ویژه‌ای در نظر بگیرد. باید تلاش کنند در قالب این استراتژی جایگاه دانشگاه‌های کشور در سطح جهان به رتبه‌های عالی نزدیک کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به مشکلات صنعت استان مرکزی گفت: استان مرکزی ظرفیت بالایی در عرصه صنعت دارد از جمله کارخانه‌های بزرگ و معادنی که در استان وجود دارد. متأسفانه در برخی موارد به علت نبود نیروهای متخصص دچار ضربه شده است که یکی از بزرگ‌ترین وظایف دانشگاه‌ها، تربیت و پرورش این نیروها و استفاده آن در صنعت استان و کشور است.

وی ادامه داد: در بحث بانوان نیز ظرفیت‌های خوبی در بخش صنعت کشور وجود دارد که می‌توان از آن برای پیشرفت کشور کمک گرفت، دشمن نیز این موضوع را متوجه شده و با ایجاد اغتشاشات اخیر و ضربه بانوان کشور درصدد جلوگیری از این امر است.

امام‌جمعه اراک خاطرنشان کرد: در بحث منابع کشور باید تدابیر ویژه‌ای به کار گرفته شود متأسفانه با مصرف بی‌برنامه و اسراف در حال آتش زدن به منابع کشور هستیم. باید باهمت و تلاش و آموزش‌های لازم و فرهنگ‌سازی به دنبال مصرف بهینه منابع باشیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا