شهرستان ها

اولین جلسه دبیران مناطق استان های خانه کارگر در همدان برگزار شد

اولین جلسه دبیران مناطق استان های خانه کارگر در همدان و با حضور دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین، دبیراجرایی شهرستان های خرم دره وابهر و دبیر وهئیت اجرایی خانه کارگر استان همدان برگزار شد.


به گزارش ایلنا از همدان، دبیر اجرای خانه کارگر استان قزوین به عنوان ریاست مناطق گفت: از اهدافی که موضوع منطقه بندی شعبه به عنوان یک اصل تشکیلاتی دنبال می کند را تسهیل ارتباطات، کاهش هزینه ها و بهینه اداره کردن  امور شعب خانه کارگر است.

عید علی کریمی اظهار داشت: امروزه با توسعه و پیشرفت وسایل ارتباطاتی مانند شبکه های مجازی که شامل خدمات غیر حضوری می باشد می تواند کمک موثری برای اداره امور روزمره و در دست اقدام هر سازمان و اداره ای باشد.

وی بیان کرد: از آنجا که رویکرد منفی و عدم پایبندی به اخلاق حرفه ای در شبکه های مجازی در کشور ما کاملاً محسوس است و خود را نیز به منصه ظهور رساند ما را بر آن داشت که هیچگاه از اداره حضوری شعب خانه کارگر که توأم با بازرسی میدانی و تشکیل جلسات حضوری و بازرسی متداول است غافل نشویم.

کریمی افزود: با تقسیم کشور به منطقه و در اختیار گذاشتن مناطق تحت مدیریت و نظارت دبیر منطقه سعی شده است تا با سرکشی متداول و برگزاری جلسه دوره ای در شعب خانه کارگر و دفاتر نمایندگی زیرمجموعه شعب عملاً بر کارایی و بهره‌وری شعب خانه کارگر بیافزاییم.

دبیر اجرای خانه کارگر استان قزوین اضافه کرد: ما باید به سمت افزایش حقوق بازنشستگان و شاغلین حرکت کنیم سال قبل اعلام کردند حقوق کارگران افزایش میابد ولی افزایش تورم در سال جاری و سال گذشته باعث شد که افزایش حقوق کارگران تاثیر زیادی بر معیشت آنان نداشته باشد.

photo2423187225

در ادامه دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان از مشکلات کارگران و قراردادهای موقت انتقاد کرد و گفت: متاسفانه تورم موجود در جامعه فشار زیادی برکارگران وارد کرده و سفره کارگران روز به روز کوچکتر شده است.

چنگیز اصلانی تاکید کرد: حذف قراردادهای موقت از جمله مطالبات کارگران محسوب می‌شود چون کارگری که سال‌های زیادی را در یک واحد تولیدی فعالیت دارد نباید قرارداد موقت سه ماهه و ۶ ماهه و حتی سالانه داشته باشد این نوع قرارداد باعث حذف مزایای شغلی و تضییع حقوق این قشر زحمتکش می‌شود.

اصلانی بیان کرد: همچنان گرانی‌ها بی‌اعتنا به میزان دستمزد کارگران یا قدرت خرید آن‌ها در حال پیشتازی است

وی قراردادهای موقت را ضعف بزرگ قانون‌گذاری کشور دانست و گفت: جای تاسف دارد که کارگری با ۲۵ سال سابقه کار آن هم در دستگاههای دولتی، هنوز قرارداد موقت است و هر چند ماه یکبار یا به صورت سالیانه می‌بایست قراردادش را تمدید کند. 

هیئت اجرایی خانه کارگر گزارشات و پیشنهادهای خود را بیان کردند و به بررسی موضوعات مطرح شده در جلسه پرداختند.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا