شهرستان ها

اولین گروه حاجیان خراسان جنوبی ۱۶ تیر به وطن باز می گردند

بیرجند- مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی گفت: بازگشت حجاج خراسان جنوبی از ۱۶ تیر آغاز و تا ۱۹ تیر ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، عظیم طهماسبی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نخستین گروه از حجاج استان ساعت ۱۰:۴۵ جمعه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۲ وارد فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه می‌شوند، گفت: طبق برنامه اعلامی، عملیات بازگشت حجاج بیت الله الحرام فشرده‌تر از عملیات رفت خواهد بود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه در طی این چهار روز فرودگاه بیرجند میزبان ۹ پرواز هواپیمایی ایران ایر خواهد بود، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده برای انجام به موقع پروازها، امیدواریم در ورود پروازهای حامل حجاج تأخیر چندانی نداشته باشیم.

طهماسبی از آمادگی عوامل فرودگاهی خبر داد و گفت: با برگزاری جلسات و اخذ تدابیر مناسب برای انجام هرچه بهتر عملیات بازگشت حجاج، هماهنگی لازم با ارگان‌های مستقر در فرودگاه صورت پذیرفته و تلاش می‌شود تا روند تحویل بار و خروج زائران از فرودگاه تسهیل و تسریع شود.

وی بیان کرد: اقدامات مناسبی در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات به زائران خانه خدا صورت پذیرفته که از آن جمله می‌توان به آماده سازی تجهیزات ترمینالی، سرویس و آماده‌سازی تسمه نقاله‌ها، تأمین چرخ دستی، افزایش تعداد کارکنان پلیس، گذرنامه، پایگاه امداد، خدمات و باربری اشاره کرد.

گفتنی است؛ تعداد ۲۰۸۱ نفر زائر در بازه ۱۳ الی ۱۶ خرداد از طریق فرودگاه بیرجند به جده اعزام گردیده بودند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا