شهرستان ها

اوکراین آینه اعتماد به غرب/ دشمنان اهل تعهد نیستند

آرادان- امام جمعه آرادان با بیان اینکه حوادث اوکراین آینه اعتماد به غرب است، گفت: غربی‌ها و مشخصاً آمریکا بسیار بی‌اعتماد هستند و حتی قول و قرارهایشان را با اوکراین فراموش کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نمازجمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به فشارهای زیاد در کشور هند بر زنان محجبه با شدیدترین ابزارها، ابراز کرد: اگر یکی از این اتفاقات در دنیای غرب رخ می‌داد تمام بوق‌های تبلیغاتی به آن پرداخته می‌شد که حقوق بشر نقص شده است اما در هند خانم‌های محجبه به فجیع‌ترین وضعیت مورد برخورد قرار می‌گیرند و دستگاه گسترده تبلیغاتی غرب، در برابر آن سکوت محض کرده است.

وی با بیان اینکه این جنایت‌ها را محکوم می‌کنیم و مکتب و ارزش‌های اهل بیت (ع) و پیامبر (ص) روز به روز در حال گسترش است، افزود: دشمنان از این بابت احساس خطر می‌کنند و لذا به مقابله می‌پردازند.

اقدامات مشابه علیه ایران

امام جمعه آرادان با اشاره به حمله روسیه به اوکراین، توضیح داد: اوکراین سومین کشور هسته‌ای دنیا بود و در دوران جماهیر شوروی قدرت هسته‌ای و اتمی بوده و بعد از حوادث فروپاشی شوروی آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها همان سیاستی را که در لیبی و عراق و… در پیش گرفتند را در اوکراین هم به کار بستند و اعلام کردند که این سلاح‌ها را به ما بدهید و در عوض ما امنیت شما را تأمین کرده و وام‌های بسیاری به شما می‌دهیم وگرنه تحریم‌ها علیه شما اعمال می‌شود و امروز شاهد هستیم که اوکراین از هیچ حمایت و امنیتی برخوردار نشد.

شریفی نیا با بیان اینکه غرب همین کار را می‌خواست با ایران اسلامی صورت دهد، افزود: زمانی کسی می‌گفت که امروز عصر گفتمان است و عصر موشک نیست اما رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که خیر امروز هم عصر گفتمان است و هم عصر موشک؛ در همان مدت هم بسیاری غرب گرایان تصمیم گرفتند که نسبت به ایران اسلامی نیز کار مشابهی را با اوکراین صورت دهند اما رهبری هوشمندانه معظم‌له و ملت بزرگ ایران، تمام این مسائل را پشت سر گذاشته و تجربه کرده‌اند و می‌دانند که سرنوشت این مسائل چه خواهد شد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی قاطعانه فرمودند که ما سلاح و موشک تولید می‌کنیم و حتی تولید را افزایش نیز خواهیم داد و این نظریه مبارک معظم‌له به طوری شده که ایران یک قدرت بزرگ در خاورمیانه و حتی در سطح جهان محسوب شود و دشمنان حتی فکر حمله را در سر نمی‌پروراند.

درس مضاعف

امام جمعه آرادان همچنین بیان کرد: همان آمریکایی‌ها و انگلیسی‌هایی که به نخست وزیر اوکراین گفته بودند که سلاح‌ها را محو کنید و ما اقتصاد شما را تأمین کرده و اگر دشمنی تعرض کند امنیت شما را تأمین می‌کنیم، کاملاً جا زدند و اعلام کردند که در مقوله نظامی هیچ دخالتی نداریم و تنها تحریم می‌کنیم که آن هم روسیه کشوری با آن اقتدار از تحریم‌ها آسیبی نمی‌بیند از طرف دیگر بیشترین گاز مصرفی اروپا از روسیه تأمین می‌شود و اگر روزی روسیه بخواهد صادرات گاز را قطع کند، زندگی در قاره سبز فلج می‌شود.

شریفی نیا با بیان اینکه غربی‌ها بسیار بی اعتماد هستند و حتی قول و قرارهایشان را با اوکراین فراموش کردند، گفت: غرب همان گروهی است که تیم مذاکره کننده دولت قبل اعلام می‌کرد امضای شأن تضمین است و بعد شاهد بودیم که رئیس جمهور بعدی آمریکا همین امضا را پاره کرد و زیر پا گذاشت. امروز اما تیم هسته‌ای ما در مقابل یک تجربه این چنینی به صورت روشن قرار گرفته و حادثه اوکراین درس مضاعفی به دولت مردان ایران اسلامی و مخصوصاً تیم هسته‌ای می‌دهد که حواس شأن باشد که اینها اهل تعهد نیستند و نمی‌توان به آنها اعتماد کرد.

وی با بیان اینکه اوکراین آینه اعتماد به غرب است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کردند که ما این اجازه را برای مذاکره دادیم تا بعداً جوانان نگویند که اگر مذاکره می‌شد وضعیت کشور خوب می‌شد لذا این هم یک دوره‌ای بود که نرمش قهرمانانه صورت گرفت که بعداً در تاریخ ننویسند که رهبری اجازه نداد اما برای همگان امروز مشخص شد که آمریکایی‌ها و حتی اروپایی‌ها قابل اعتماد نیستند و تنها به اهداف ظالمانه و نا مشروع خودشان می‌اندیشند.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا