شهرستان ها

اکران فیلم‌های منتخب جشنواره سینما حقیقت را در بوشهر آغاز شد

بوشهر- اکران فیلم‌های منتخب هفدهمین جشنواره مستند سینما حقیقت با نمایش فیلم «ناخدا» عصر چهارشنبه در بوشهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: ۱۲ فیلم منتخب هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران سینما حقیقت از امروز چهارشنبه ۶ دی ماه به مدت ۳ روز در سینما شهید آوینی به روی پرده خواهد رفت.

عبدالرحیم افروغ با اشاره به اینکه آثار در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ اکران می‌شوند، بیان کرد: «ناخدا، عیدوک، دختران باد و قوی‌دل» در روز اول، «آذرآبادگان، دختر کوه نور، آخرین کوسه نهنگ و دوئل بوکمال» در روز دوم و «خانواده خلج، پورزال، بی‌قرار و آب بندان» در روز جمعه ۸ دی ماه به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: «آخرین کوسه نهنگ» اثر رامتین بالف هنرمند برجسته بوشهری در این رویداد حضور داشت که در پنج بخش نامزد دریافت جایزه بود و موفق به کسب رتبه برتر و تندیس جشنواره در دو بخش موسیقی و تصویربرداری شد.

افروغ ادامه داد: برگزاری جشنواره مستند در استان می‌تواند علاوه بر تشویق جوانان فعال این حوزه به فعالیت، زمینه رشد و ارتقای هنر فیلم‌سازی را ارتقا دهد.

وی عنوان کرد: جشنواره سینما حقیقت مهم‌ترین رویداد فیلم در بخش مستند است که برگزاری هفده دوره از این جشنواره خود نشان از جایگاه و اهمیت مستند در بین سینماگران دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند بلیت مستند موردنظر را از گیشه درب سینما تهیه و به تماشای فیلم بنشینند.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» از تاریخ ۲۷ آذر ماه تا ۲ دی ماه سال جاری به دبیری محمد حمیدی‌مقدم در پردیس چارسو تهران برگزار و آثار منتخب معرفی شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا