شهرستان ها

ایجاد اشتغال باید فصل مشترک همه اقدامات در سیستان و بلوچستان باشد

زاهدان – استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه اشتغال مهمترین مساله استان است، گفت: ایجاد اشتغال باید فصل مشترک همه اقدامات در سیستان و بلوچستان باشد.

حسین مدرس خیابانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در شرایط کنونی اشتغال یکی از مهمترین مسائل کشور و استان سیستان و بلوچستان است از همین رو ایجاد اشتغال باید فصل مشترک همه اقدامات در استان باشد زیرا بیکاری می‌تواندمعضلات بسیار بزرگی برای جامعه ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد اشتغال نیازمند یک تلاش همگانی هستیم، افزود: سیستان و بلوچستان بر اساس آخرین آمارها با حدود ۷۰ درصد جمعیت زیر ۳۰ سال جوان‌ترین استان کشور است که استفاده از این توان برای توسعه منطقه ضروری است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به شمار گسترده فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان و نیاز آنان به اشتغال ادامه داد: باید سیستم اشتغال و کار آفرینی در استان سیستان و بلوچستان با استفاده از نیروهای جوان و نخبه باز تعریف شود.

وی با اشاره به اینکه باید بانک نخبگان استان سیستان و بلوچستان ایجاد شود، گفت: پارک علم و فناوری استان بادی ایده‌های اشتغال زا را بشنود و درب آن به روی همه افراد جویای کار دارای ایده باز باشد.

مدرس خیابانی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در زمینه‌های مختلف از جمله، معدن، کشاورزی، شیلات، صنایع، تجارت مرزی و… تصریح کرد: جهش در تولیدات سیستان و بلوچستان لازم است و باید تولیدات استان در زمینه‌های مختلف حداقل ۱۰ برابر شود.

وی افزود: به عنوان مثال سیستان و بلوچستان رتبه اول کشور را از نظر سطح زیرکشت خرما با ۵۷ هزار هکتار نخیلات دارد و با تولید سالیانه ۲۳۰ هزار تن، دومین تولیدکننده خرما در کشور است اما متأسفانه تاکنون آنگونه که باید برای استفاده از این ظرفیت بی نظیر برنامه ریزی انجام نشده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه جهاد کشاورزی باید از اشتغال‌های روستایی به صورت ویژه حمایت کند، این استان رتبه نخست تولید و سطح زیر کشت موز در کشور را دارد اما باید برنامه ریزی کرد که این میزان حداقل ۱۰ برابر شود.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا