شهرستان ها

ایجاد انگیزه در جامعه با برگزاری مسابقات قرآن

اصفهان – نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان بهانه‌ای است که موجب اقبال بیشتر به سوی قرآن و ایجاد انگیزه در افراد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی عصر پنجشنبه در بازدید از محل برگزاری چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان اظهار داشت: برگزاری مسابقات در خمینی‌شهر برای سومین بار نوعی امتیاز و افتخار برای این شهرستان محسوب می‌شود؛ در این شهرستان محافل و مؤسسات قرآنی بسیاری وجود دارد که در تمام رشته‌ها استعدادهای بی‌نظیر قرآنی را پرورش می‌دهند.

وی با اشاره به تأثیر این مسابقات در سطح جامعه عنوان کرد: مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان بهانه‌ای است که موجب اقبال بیشتر به سوی قرآن و ایجاد انگیزه در افراد می‌شود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروزه دشمن در ارتباط با حجاب و عفاف، دین‌داری و حلال و حرام شبهاتی ایجاد می‌کند؛ این در حالی است که مفاهیم قرآنی عدالت، قسط، ظلم‌ستیزی و سایر صفات نیکویی که امروزه دنیا نیازمند آن است را در بر دارد.

وی افزود: دشمنان سعی دارند که با امپراتوری رسانه و تبلیغات سو خود، آموزه‌های دینی و قرآنی را صرفاً ظاهری و شخصی جلوه دهند و این سبب شده که برخی از نسل جوان تصور کنند قرآن تنها دربردارنده شعائر ظاهری است درحالی که عمیق‌ترین مفاهیم هم در کلام وحی و هم در روایات معصومان وجود دارد.

نقدعلی با بیان اینکه آموزه‌های قرآنی همه ابعاد زندگی و بهترین مفاهیم برای تمام انسان‌ها را دربر دارد، گفت: کسانی که با قرآن مأنوس هستند از این موضوع آگاه هستند و اگر بتوانند این مسئله را از طریق مسابقات و محافل قرآنی به مردم برسانیم درواقع به وظیفه خود عمل کرده‌اند.

وی ادامه داد: مطابق آیات قرآن هر کس این امانت را به دست دیگران نسپارد، به آن عمل نکند یا ارزش آن را نداند در واقع در حق خود ستم کرده است؛ این در حالی است که برخی با این میراث عظیم در میدان هستی از دیگران سبقت گرفته‌اند چراکه همه خیرها و خوبی‌ها در این کتاب آسمانی جمع شده است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مشکلاتی که اکنون در جامعه وجود دارد به علت دور شدن از آموزه‌های قرآنی است و این بشر باید بداند که تا زمانی که به این مفاهیم عمیق برنگردد همچنان مشکلات وجود خواهد داشت و هر راهی به غیر از راه قرآن بی‌راهه است.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی جلوه‌ای از تلاش برای رسیدن این کلام وحی به دست دیگران است، اظهار کرد: خدمتگزاری به شرکت‌کنندگان این مسابقات کمترین کاری است که در حق جامعه قرآنی می‌توان انجام داد چراکه حضور شخصیت‌های قرآنی در هر مکان به غیر از نور و برکت و خیر چیزی به ارمغان نمی‌آورد.

نقدعلی خاطرنشان کرد: مطابق بیانات ائمه معصومین، عجمیان آموزگاران قرآن واقعی در عصر ظهور هستند و این مژده بزرگ امام صادق (ع) به جامعه قرآنی ما است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا