شهرستان ها

ایجاد رشته مهندسی هوش مصنوعی پزشکی برای اولین بار در نیشابور

نیشابور ـ رئیس دانشگاه نیشابور از ایجاد رشته مهندسی هوش مصنوعی پزشکی برای اولین بار در کشور در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین رحمانی دوست ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: برای اولین بار در کشور موفق به اخذ مجوز و ایجاد رشته مهندسی هوش مصنوعی پزشکی در نیشابور شده‌ایم که باعث جذب بسیاری از دانشجویان از سراسر کشور به این شهرستان خواهد شد.

رئیس دانشگاه نیشابور افزود: در دولت سیزدهم بنای ایجاد رشته در دانشگاه‌های کشور بر مبنای موقعیت جغرافیایی و وجود سرمایه‌های طبیعی با پیوست فرصت شغلی است و از این رو شهرستان نیشابور بدلیل وجود معدن فیروزه در این زمینه یک رشته در دانشگاه ملی نیشابور ایجاد شد.

وی بیان کرد: با پیگیری‌ها صورت گرفته خوشبختانه موفق به اخذ ۷ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد طی یک سال اخیر شده‌ایم.

رحمانی ادامه داد: در مقطع کارشناسی موفق به اخذ رشته طراحی و ساخت طلا و جواهر، صنایع دستی و مهندسی نساجی و همچنین در مقطع کارشناسی ارشد موفق به اخذ رشته مهندسی شیمی (گرایش داروسازی)، گوهرشناسی کاربردی و کانی‌های صنعتی، فلسفه هنر و مهندسی هوش مصنوعی در پزشکی شده‌ایم.

رئیس دانشگاه نیشابور گفت: تقاضا داریم تا خیرین در پروژه‌های کتابخانه مرکزی، آشپزخانه، مسجد و سالن ورزشی دانشگاه نیشابور ورود کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا