شهرستان ها

ایجاد شرکت هواپیمایی بومی راهکار ماندگاری پروازها در خراسان جنوبی

بیرجند-مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی گفت: یکی از راهکارهای بسیار تأثیرگذار برای ماندگاری پروازها در استان راه اندازی یک ایرلاین بومی در خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار مهر، عظیم طهماسبی دوشنبه شب در نشست خبری اظهار کرد: اجرای باند روشنایی فرودگاه طبس در سال گذشته یک اقدام مؤثر در حوزه زیرساختی بود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی عنوان کرد: اجرای این پروژه باعث شد که فعالیت فرودگاه طبس ۲۴ ساعته شود و در زمان بحران بتوان استفاده مناسبی از آن کرد.

طهماسبی با اشاره به اینکه پروژه‌ای که باید ظرفیت هفت ماه انجام می‌شد در مدت ۳۷ روز انجام شد، یادآور شد: در فرودگاه طبس محدودیت‌های در پرواز داشتیم که این اقدام کمک کرد که فرودگاه طبس در ایام شب عملیات پرواز را انجام دهد.

وی با بیان اینکه پروژه توسعه ترمینال با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار تکمیل شد، گفت: توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند به مساحت چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع در سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی افزود: در حال مطالعات برای بهسازی ترمینال قدیم و ارتباط با ترمینال جدید هستیم که این اقدام هم به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

طهماسبی ادامه داد: در راستای اجرای پروژه محوطه سازی فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند حتماً تندیس این شهید بزرگوار را نصب خواهیم کرد.

وی افزود: در حال حاضر فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند با داشتن امکاناتی همچون روشنایی سطح پروازی، دستگاه‌های کمک ناوبری، ترمینال مسافری با مساحت مناسب به صورت ۲۴ ساعته آماده پذیرش همه تایپ هواپیماهای فعال در کشور است.

طهماسبی در زمینه برقراری پرواز از فرودگاه شهید کاوه بیرجند به عتبات بیان کرد: برقراری مجدد پروازها در این زمینه یک رؤیا نیست ولی همه چیز به تقاضا و تعداد مسافر بستگی دارد و در صورت وجود تقاضا امکان برقراری مجدد پروازهای به عتبات از فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند وجود دارد.

وی با اشاره به مشکل کمبود پرواز در فرودگاه بیرجند گفت: ما تلاش و پیگیری‌های خود را برای افزایش پروازها داشته و خواهیم داشت ولی این امر به یک عزم همگانی در استان بستگی دارد تا بتوانیم پروازهای ثابت و همیشگی را در استان داشته باشیم.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از راهکارهای بسیار تأثیرگذار برای ماندگاری پروازها در استان راه اندازی یک ایرلاین بومی در خراسان جنوبی است، یادآور شد: طبق قوانین برای راه اندازی یک ایرلاین نیاز به وجود سه هواپیما است و با این وجود سرمایه گذارانی در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا