شهرستان ها

ایجاد کانون‌های فرهنگی در دورترین مناطق روستایی و عشایری لرستان

خرم‌آباد – مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان از راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری در دورترین مناطق روستایی و عشایری این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد چگنی نژاد در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، نقشی تأثیرگذار در جامعه دارند.

وی با بیان ضرورت تقویت کانون‌های مساجد، افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، در محلات نقشی تأثیرگذار دارند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان با اشاره به فعالیت ۴۸۷ کانون فرهنگی هنری مسجد در لرستان، اظهار داشت: همچنین تعداد ۳۰ کانون فرهنگی هنری ویژه خواهران در استان لرستان راه‌اندازی شده است.

چگنی نژاد، افزود: احیای کارکردهای مسجد، برنامه‌ریزی برای ترویج فرهنگ دینی و فرهنگ عمومی جامعه، ترویج فرهنگ قرآنی، سیره نبوی و معارف و آموزه‌های اهل‌بیت (ع) و همچنین مبارزه با هجمه‌های فرهنگی دشمنان از مهم‌ترین برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

وی با اشاره به راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی در دورترین مناطق روستایی و عشایری استان، بیان کرد: گستردگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ظرفیتی برای تقویت و تعالی فرهنگ عمومی و فرهنگ دینی در جامعه است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی مساجد نقش مؤثری در ارتقای سطح فکری و فرهنگی جامعه دارند، بیان کرد: حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری بستر تقویت جایگاه کانون‌های مساجد در سطح محلات و جامعه است.

چگنی نژاد، اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نقش به سزایی در زمینه ترویج فرهنگ اسلامی جامعه دارند، می‌طلبد که در راستای تقویت هرچه بهتر نقش مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری در زمینه جذب نوجوانان و جوانان حمایت‌های لازم از آنها صورت گیرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا