شهرستان ها

ایمن سازی در تمامی سطوح کشور اصلی ترین هدف پدافند غیرعامل است



استاندار لرستان گفت: ایمن سازی در تمامی سطوح کشور اصلی ترین هدف سازمان پدافند غیرعامل است.

به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار روز چهارشنبه – هفدهم آبان ماه – در شورای پدافند غیرعامل استان، با بیان اینکه ایمن سازی سطوح مختلف قابلیت بقا و حفظ کشور را ارتقا می دهد ، اظهار داشت : محرومیت زدایی به عنوان یکی از رویکردهای مهم نظام و توزیع امکانات به اقصی نقاط کشور است و اگر امکانات یک جا متمرکز نشوند به نوعی اقدامی در جهت رویکردهای پدافند غیرعامل در زمان جنگ و تهدیدهاست.

وی طراحی و برنامه ریزی را از ارکان مهم پدافند غیرعامل برشمرد و ابراز کرد: در پدافند غیرعامل خطر تهدیداتی که هنوز شکل نگرفته اند با برنامه های پیش بینی شده از بین رفته و کاسته می شود.

استاندار لرستان تصریح کرد: در پدافند غیرعامل دشمن حاضر و محسوس نبوده و با اجرای برنامه های آن خسارات و تلفات احتمالی به کمترین حد می رسد.

زیویار تهدیدات زیرساختی از جمله مقاوم سازی تجهیزات و ساختمان ها، طراحی های سخت افزاری و نرم افزاری، موارد بیولوژیکی و اعلام خبر و اطلاع رسانی را از مهم ترین راهبردهای پدافند غیرعامل قلمداد کرد و گفت: می بایست با توسعه ی کمی و کیفی توان اجرایی پدافند غیرعامل در بدنه ی مهندسی کشور آسیب های ناشی از تهدیدات احتمالی در حوزه های مختلف را به حداقل رساند.

استاندار لرستان افزایش مقاومت ملی را یکی از رویکردهای مهم حوزه ی پدافند غیرعامل در جریان اغتشاشات سال گذشته برشمرد و گفت: افزایش مقاومت ملی در جریان اغتشاشات سال گذشته تهدید را به فرصت تبدیل کرد و نتیجه ی آن خنثی شدن توطئه های برنامه ریزی شده خارج از مرزها در کشور بود.

وی عنوان کرد: فرهنگ سازی و ایجاد باور عمومی در زمان ایجاد تهدیدات، مصداقی از رویکرد پدافند غیرعامل است.

استاندار لرستان تصریح کرد: بازداشتن دشمن از تعرض و بی اثر کردن حملات در جریان اغتشاشات سال گذشته کاملا ملموس بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات حماسی طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: این عملیات ماحصل نهضت مقاومت است که جهان دیدند چگونه هیمنه غرب را به هم ریخت.

استاندار میزان مقاومت کشورها را براساس عقبه ی تاریخی آنها دانست و گفت: عقبه ی نظام غرب و در رأس آن آمریکا و اسرائیل غاصب به همان اندازه ی عمر نظام سلطه بر مغرب زمین است.

زیویارعنوان کرد: اگر تاریخ و جغرافیا برای کشور ساختن اسرائیل و افراد مهاجری که فلسطین را اشغال کرده اند جزو ملزومات است باید سر جای اصلی خودشان برگرشته و دست از ظلم و اشغال سرزمین مردم مظلوم فلسطین بردارند.

وی ادامه داد: آنها زیاده خواهی می کنند و برای تجاوز به سرزمین دیگران خود را به خطر می اندازند.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا