شهرستان ها

اینترنت کودک و نوجوان بستر امنی را برای فرزندان فراهم کرده است

زنجان-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اینترنت کودک و نوجوان بستر امن، سالم و مفید را برای فرزندان فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع‌پور عصر دوشنبه در آئین افتتاح کتابخانه عمومی شیخ عبدالکریم زنجانی در منطقه محروم اسلام آباد زنجان اظهار کرد: موضوع پرورش در مدارس کمرنگ شده و باید در کنار آموزش، انجام کارهای گروهی به دانش‌آموزان یاد داده شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن روی ناامید کردن جوانان و نوجوانان کار می‌کند، یادآور شد: باید کاری کنیم که جوانان به آینده امیدوار شوند و اعتماد به نفس پیدا کنند و از مهاجرت جلوگیری شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه دستاوردهای کشور باید در قالب‌های زیبا برای بچه‌ها نمایش داده شود، تصریح کرد: بسیاری از ویژگی‌ها، مثل فرهنگ مطالعه و کارگروهی باید از بچگی در کودکان نهادینه شود.

وی خاطرنشان کرد: ایران در خیلی از زمینه‌ها مثل تجهیزات پزشکی جزو کشورهای برتر دنیا است و بسیاری از تجهیزات پزشکی به کشورهای مختلف صادر می‌شود، به طوری که ربات سینا که قادر به جراحی از راه دور است، به رئیس جمهور کشور اندونزی هدیه داده شد.

زارع‌پور به راه‌اندازی اینترنت کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: این بستر یک فضای سالم، ایمن و مفید برای بچه‌ها فراهم کرده است و امکان جست‌وجوی ایمن برای این گروه سنی را دارد.

وی ادامه داد: پدر مادرها می‌توانند این نرم‌افزار را در گوشی خود نصب و با توجه به ذائقه فرهنگی خانواده فعالیت کودک و نوجوان را کنترل کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: با توسعه شبکه فیبر نوری تلاش داریم سرویس پرسرعت را فراهم کنیم تا مکان‌های فرهنگی هم از آن بهره‌مند شوند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا