شهرستان ها

بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد

اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از گذر امواج همرفتی و بارش‌های رگباری پراکنده همراه با رعد و برق در مناطقی از استان خبرداد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از امروز بعدازظهر بر اثر گذر امواج همرفتی، شاهد ناپایداری‌های جوی خواهیم بود که این شرایط در ساعات بعدازظهر و اوایل شب تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از بعدازظهر و عصر امروز رگبار باران، رعد و برق، وقوع صاعقه، وزش باد شدید موقتی در مناطق مستعد همراه با گرد و خاک در مناطق غرب و جنوب استان به ویژه بویین و میان دشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، سمیرم، شهرضا، فریدونشهر، گلپایگان، کبوتر آباد، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نائین، نجف آباد، نطنز، شهر اصفهان و دهق پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، وقوع تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی در پی فعالیت این سامانه طی ۴۸ ساعت آینده وجود دارد.

امینی ابراز داشت: از روز دوشنبه سوم اردیبهشت مجدد با ورود سامانه ناپایدار به تدریج تا پایان هفته پیش رو شرایط افزایش ابر گاهی وزش تند باد لحظه‌ای و رگبار و رعد و برق و در مناطق غربی و شمالی احتمال بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده بین یک تا سه درجه سلسیوس افزایش دارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۸ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۲ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته امینی، خوروبیابانک با بیشینه دمای ۳۲ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای ۲ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا