شهرستان ها

بارش برف در اکثر مناطق چهار محال و بختیاری/ صدور هشدار هواشناسی

شهرکرد_ مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: سامانه بارشی تا اواخر وقت چهارشنبه در استان فعال است و امروز در اکثر نواحی بارندگی به‌صورت برف خواهد بود.

مهران چراغ‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با توجه به ورود یک سامانه بارشی به این استان دو اطلاعیه در سطح نارنجی برای آمادگی و قرمز برای اقدام صادر شد.

وی تصریح کرد: اطلاعیه قرمز مختص به برخی نقاط استان ازجمله شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، غرب شهرستان شهرکرد، غرب بن و جنوب بروجن و شهرستان‌های جنوبی از جمله لردگان، خانمیرزا، فلارد و جنوب کیار است که در این مناطق بارش‌های خوبی طی امروز تا پنجشنبه شاهد هستیم.

چراغ‌پور یادآور شد: این درحالی است که برای کل استان نیز بارش‌های خوبی پیش‌بینی می‌شود و این بارش‌ها به‌صورت برف و باران خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با توجه به بارش برف طی این سامانه ایجاد اختلالاتی در ترددهای جاده‌ای دور از انتظار نیست و توصیه می‌شود رانندگان از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و در صورت لزوم تجهیزات لازم زمستانه را به همراه داشته باشند.

وی تاکید کرد: همچنین احتمال طغیان و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد، بنابراین عشایر، دامداران و گردشگران طی این مدت از توقف در اطراف رودخانه‌ها خودداری کنند و از صعود به ارتفاعات اجتناب کنند.

چراغ‌پور بیان داشت: شیلات‌داران نسبت به تنظیم آب استخرهای خود اقدام نمایند و لازم است ارگان‌ها و ادارات مربوطه آمادگی لازم برای مقابله با حوادث و اتفاقات احتمالی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه این سامانه تا اواخر وقت چهارشنبه یا صبح پنجشنبه به تناوب در استان فعال است گفت: طی امروز در اکثر نواحی بارندگی به‌صورت برف و باران وجود دارد و فردا از میزان فعالیت این سامانه کاسته می‌شود اما همچنان انتظار بارش در استان هست و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه شاهد بارش‌های خوبی در سطح استان هستیم.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: ازنظر دمایی با فعالیت این سامانه افزایش نسبی دما را در این استان داریم که موجب ذوب برف، آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها شود، همچنین احتمال ریزش بهمن در این مدت وجود دارد، با خروج آن در روزهای پنجشنبه و خصوصاً روز جمعه کاهش نسبی دما شاهد خواهیم بود.

چراغ‌پور بیشترین بارش را مربوط به مالخلیفه حدوداً ۱۱ میلی‌متر دانست و بیان داشت: بعد از آن میزان بارش‌ها در چلگرد ۹ میلی‌متر، در شهرکرد، بروجن، فرخشهر و سورشجان میزان بارندگی‌ها کمتر از نیم میلی‌متر بوده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا