شهرستان ها

بارش بیش از ۳۲۰ میلی‌متری باران در شهرستان‌های گرم و کم آب استان

استاندار لرستان گفت: در هشت شهرستان استان که عمدتاً جزء شهرستان‌های گرم و کم آب هستند بین ۳۲۰ تا ۴۲۰ میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم.

استاندار لرستان خبر داد؛


به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار در شورای اداری استان با بیان اینکه لرستان استان غیرت بوده و در مقوله عفاف و حجاب می‌بایست محل آسیب نباشد، اظهار داشت: مردم لرستان شناسنامه تاریخی مشخصی داشته و در بحث پوشش همواره زبانزد بوده‌اند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه مردم استان لرستان همواره التزام خود را به انقلاب و اسلام نشان داده اند، افزود: کتیبه های به جای مانده تاریخی حکایت از اهمیت به حجاب در تاریخ گذشته ایران دارد و این ملت در طول تاریخ بهترین نوع اسلام را انتخاب کرده‌اند.

زیویار با بیان اینکه خداوند متعال عدل و تعادلش را در حلال و حرام‌ها معیار قرار داده است، تصریح کرد: لرستانی‌ها که در غیرت همواره پیش قدم بوده‌اند نسبت به موضوع حلال و حرام در پوشش ظاهری حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و دارند.

وی همچنین به ایجاد جایگاه «ولایت» در فضای باستانی قلعه «فلک الافلاک» در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: مردم استان در طول سالیان متمادی ثابت کردند که می‌توانند ارتباط معنویات با آثار تاریخی را به خوبی برقرار کنند.

استاندار لرستان در ادامه به بارش‌های رحمت الهی در سال فصول بارشی طی یک سال گذشته تا کنون اشاره کرد و گفت: در هشت شهرستان استان که عمدتاً جزو شهرستان‌های گرم و کم آب هستند بین ۳۲۰ تا ۴۲۰ میلی متر بارندگی داشتیم که جای شکر گزاری دارد.

زیویار، بخش مهمی از اقتصاد استان را وابسته به بارندگی دانست و ادامه داد: برخی از شهرستان‌های استان از متوسط بلندمدت نیز بیش‌تر بارش داشته‌اند.

وی با اشاره به جان فشانی یکی از راهدارهای استان برای نجات جان یک مادر باردار و گذر از رودخانه خروشان، از این اتفاق شایسته قدردانی کرد و آن را تنها یکی از نمونه های نوعدوستی، تمدن و غیرت مردم لرستان دانست.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا