شهرستان ها

بارش پراکنده باران و برف تا دوشنبه در خراسان رضوی

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: تا دوشنبه گذر ابر با احتمال بارش پراکنده باران و برف در خراسان رضوی پیش‎‌ بینی شده است.

آیدا فاروقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌‎نگری و تصاویر ماهواره، بتناوب تا دوشنبه گذر ابر با احتمال بارش پراکنده باران و برف پیش‎بینی شده است.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: هوای سرد شبانه نیز ماندگار است. طی این مدت در مناطق مستعد تشکیل مه و کاهش میدان دید نیز رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: از سه‎ شنبه شب با تداوم افزایش دمای هوا، دمای هوای شبانه نیز در مناطق جنوبی و مرکزی استان به حدود صفر درجه سلسیوس و بیش از آن خواهد رسید.

فاروقی در ادامه به پیش ‎بینی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا یکشنبه پرداخت و افزود: آسمان مشهد فردا نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی و احتمال بارش پراکنده برف خواهد بود همچنین بتدریج وزش باد و کاهش ابر پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی‬ افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته کوه‎‏سرخ با کمینه دمای ۸- درجه سلسیوس سردترین و بردسکن با بیشینه دمای ۱۳ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۱- و ۱ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین مقدار بارندگی و سرعت وزش باد از شهرستان‌های مشهد و فریمان کمتر از ۰/۱ میلی‌متر و سبزوار ۳۶ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا