شهرستان ها

بازار تاریخی تبریز نیازمند بازآفرینی است

تبریز-معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: بازار تاریخی و جهانی تبریز نیازمند بازآفرینی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید نواداد روز پنجشنبه در همایش علمی بررسی باستان شناسی و مرمتی بازار تبریز، افزود: در این راستا اقدامات مناسبی طی سالیان گذشته انجام یافته و امیدواریم با همکاری تمام دستگاه‌ها و نهادهای مسئول این فعالیت‌ها همچنان تداوم یابد و تقویت شود.

وی اظهار کرد: حفظ ایمنی و سیستم گرمایشی بازار تاریخی و مسقف یکی از اولویت‌های کاری مهم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و همچنین مجموعه شهرداری تبریز است که باید در کنار این ۲ مجموعه سایر نهادها و سازمان‌های دولتی و عمومی نیز همکاری لازم را داشته باشند تا مشکلات موجود در سریع‌ترین زمان حل شود.

نواداد با بیان اینکه کهن شهر تبریز مملو از آثار، بناها و محوطه‌های تاریخی و میراثی است، یادآور شد: بازار تاریخی تبریز ثبت جهانی شده است و امروز در تمام نقاط جهان شناخته شده است.

وی پویایی و زندگی جاری در بازار تبریز را بسیار مهم و از نظر الگوهای یونسکو پراهمیت دانست و ادامه داد: در این رابطه ضرورت دارد آثار تاریخی موجود بازار اعم از مدارس، مساجد و حمام‌ها حفظ و مرمت شود تا میراث ماندگار برای آیندگان باشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا