شهرستان ها

بازدید رئیس کل دادگستری گیلان از دادسرای مرکز استان

رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: کسی حق ندارد در جریان رسیدگی یک پرونده دخالت کرده و رای قضایی را مخدوش کند که خلاف شرع و قانون و عرف قضایی است.


به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در جمع دادستان مرکز استان، معاونین و قضات دادسرای مرکز استان توجه به مبانی استقلالی در قوه قضاییه خصوصا در امور دادسرا را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: عدم توجه به این مبانی استقلالی، آسیب و تهدیدی در اجرای عدالت است.

وی با اشاره به اینکه احدی حق اخلال در این مقوله استقلالی را ندارد گفت: کسی حق ندارد در جریان رسیدگی یک پرونده دخالت کرده و رای قضایی را مخدوش کند که خلاف شرع و قانون و عرف قضایی است.

رئیس شورای قضایی استان نظارت و کنترل و تذکر را حق مدیریت دانست که منافاتی با استقلال قضایی ندارد و افزود: ضمن تاکید بر نظارت مستمر باید به استقلال قضایی نیز احترام بگذاریم.

وی تعامل بین مجموعه‌های قضایی استان را ضروری عنوان کرد و ابراز داشت: همه ما با همدلی و انسجام در مسیر اجرای عدالت  و خدمت به مردم تلاش می‌کنیم.

این مقام ارشد قضایی با بیان اینکه دادسرا مقام تحقیق است تصریح کرد: از نظارت قانونی، مقتدرانه و اثر بخش غافل نشوید زیرا نظارت موثر به جامعه هدف یکی از وظایف داسراها است که باید متحقق شود.

وی در پایان توجه به امور معیشتی و رفاهی همکاران را یکی از وظایف مدیران دانست و بر پیگیری امور رفاهی تاکید کرد.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا