شهرستان ها

بازدید ۱۲۲ هزار نفر از یادمان های دفاع مقدس کرمانشاه در سال‌جاری

کرمانشاه- رئیس سازمان اردویی و گردشگری راهیان نور سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه از بازدید ۱۲۲ هزار نفر از یادمان های دفاع مقدس کرمانشاه در سال‌جاری خبر داد.

یونس عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در اواخر سال جاری آماده اسکان و پذیرایی مهمانان نوروزی به صورت خانوادگی و با ماشین شخصی در اماکن راهیان نور استان کرمانشاه هستیم.

وی افزود: در خصوص اعزام اردوی راهیان نور دانش‌آموزی از استان کرمانشاه منتظر تصمیم‌گیری شورای سیاست‌گذاری از طریق ستاد مرکزی راهیان نور هستیم و آمادگی میزبانی و اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی را داریم.

رئیس سازمان اردویی و گردشگری راهیان نور سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه تصریح کرد: در سال ۹۸ تا قبل از شیوع کرونا یعنی از ابتدای سال تا دهم بهمن ماه که اعزام کاروان‌های راهیان نور انجام می‌شد ۳۵ هزار و ۷۵۱ نفر اعزام عمومی انجام شد.

عزیزی بیان کرد: ۲۹ هزار و ۶۱۶ نفر از اعزامی‌های سال ۹۸ به یادمان بازی دراز اعزام شدند که این تعداد نسبت به سال گذشته رشد کیفی و کمی داشته و تعداد ۱۱۹ هزار و ۸۳۸ نفر نیز از زیارتگاه‌های شهدای بازی دراز، مطلع الفجر، یادمان شهدای پاوه، مرصاد، شهید بهشتی و پادگان ابوذر بازدید کردند.

وی اضافه کرد: ستاد اماکن راهیان نور استان کرمانشاه در سال ۹۸ میزبان بیش از ۱۳۰ هزار نفر از کاروان‌های راهیان نور بوده و برای تمامی اقشار به خصوص دانش‌آموزان ۸۰ شب نمایش فرهنگی «با افلاکیان» که بازسازی عملیات دفاع مقدس بوده اجرا شد.

رئیس سازمان اردویی و گردشگری راهیان نور سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه با اشاره به شیوع کرونا در سال ۹۹، گفت: به دلیل آنکه برنامه‌های فرهنگی راهیان نور به صورت کامل تعطیل نشود در شرایط زرد و آبی کرونا بعضی از اردوهای راهیان نور انجام می‌گرفت که استان کرمانشاه میزبان یک هزار و ۷۰۰ نفر از زائرین بود.

عزیزی در خصوص اعزام دانش‌آموزی کاروان‌های راهیان نور در سال ۹۹، خاطرنشان کرد: در بستر فضای مجازی طرح جامعه هدف برای حدود ۴۰ هزار دانش‌آموز که باید بازدید اردوی راهیان نور انجام می‌دادند ۶ کلاس یک ساعته در سامانه علمی شاد برگزار شد.

وی افزود: برنامه‌های برگزار شده برای دانش‌آموزان در سامانه علمی شاد ۲۱۰ هزار نفر بازدید کننده داشت که برای هر یادمان یک جلسه یک ساعته به صورت آنلاین و آفلاین در نظر گرفته شد و ۵۶۵ هزار نفر از پنج یادمان بازدید کردند.

رئیس سازمان اردویی و گردشگری راهیان نور سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه در خصوص بازدید زائران در سال ۹۹ از زیارتگاه استان کرمانشاه، گفت: تعداد ۳۳ هزار و ۹۵۰ نفر از زیارتگاه‌های استان کرمانشاه بازدید کردند.

عزیزی بیان کرد: خادمین شهدا در زمان شیوع کرونا با تولید و توزیع ماسک و دستکش در جامعه به مردم خدمت کردند و در بیمارستان‌های کرونایی استان کرمانشاه برای کمک به پرستاران و کادر درمان فعالیت می‌کردند و ۲ اردوگاه راهیان نور با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی به عنوان نقاهتگاه تجهیز شد که برای رفع کمبود بیمارستان در استان کرمانشاه در نظر گرفته شدند.

وی با اشاره به اثرگذاری و تنوع برنامه‌های مجازی راهیان نور، افزود: در آینده با اعزام حضوری کاروان‌های راهیان نور و دانش‌آموزی برنامه‌های فرهنگی مجازی راهیان نور تداوم دارند.

عزیزی در خصوص اعزام کاروان‌های راهیان نور گفت: منتظر ابلاغ بخش‌نامه از سوی شورای سیاست‌گذاری راهیان نور هستیم که اگر وضعیت کرونا در کشور به زرد و آبی تبدیل شود اعزام کاروان‌های راهیان نور انجام می‌شود.

وی افزود: از ۲۱ فروردین ماه سال جاری پنج هزار و ۹۵۹ نفر در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند و در افتتاحیه خود استان کرمانشاه در بیستم آذر ماه همزمان با سالروز عملیات مطلع الفجر سه هزار و ۱۵۰ نفر در اردوی یک‌روزه یادمان مطلع الفجر شرکت کردند.

عزیزی افزود: استان کرمانشاه از ابتدای سال جاری پذیرای ۱۲۲ هزار و ۳۵۷ نفر از زائرین بوده که سهم عمده‌ای از آن مربوط به یادمان مرصاد با ۹۲ هزار و ۱۶۰ نفر است که با استقبال خوبی روبرو بود.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا