شهرستان ها

باغداران با آبیاری پیش از موعد با بحران سرمازدگی مقابله کنند

شهرکرد_رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: باغداران با انجام آبیاری خارج از نوبت به‌منظور تداوم و افزایش رطوبت، روشن کردن آتش در باغ و… می‌توانند بحران سرمازدگی را پشت سر گذارند.

حسین برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با توجه به کاهش دما در روزهای اخیر در این استان باغداران باید توجه داشته باشند جهت پیشگیری از خسارات احتمالی سرمازدگی که مطابق با پیش‌بینی هواشناسی از ۲۶ تا ۲۸ فروردین، پنجم تا هفتم و روزهای پایانی اردیبهشت امکان وقوع آن وجود دارد، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه روشن کردن آتش در سحرگاه هر روز به فواصل کوتاه و ایجاد دود سفید یکی از راهکارهای مقابله با سرمازدگی است تصریح کرد: استفاده از بخاری‌های باغی و کُپه‌های آتش به ازای هر هکتار ۱۰۰ کُپه با فاصله راهکار دیگر در این زمینه است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری انجام آبیاری خارج از نوبت به منظور تداوم و افزایش رطوبت، خودداری از هرس باغات، استفاده از ترکیبات کاهنده سرما، ایجاد پوشش پلاستیک، گونی، کاه و مه پاشی و افزایش رطوبت در دماهای بحرانی صبح را از دیگر اقدامات جهت پیشگیری از سرمازدگی در باغات عنوان و خاطرنشان کرد: باغداران با انجام یکی از این اقدامات در تاریخ‌های اعلام شده می‌توانند بحران سرمازدگی را پشت سر بگذارند.

برزگر ادامه داد: موارد پیشگیرانه در خصوص احتمال سرمازدگی امروز به باغداران اطلاع‌رسانی شد و خسارت چندانی ثبت نشده است، این در حالی است که در کاهش دماهای ابتدای سال هم سرمازدگی‌ها مختصر و کم بود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا