شهرستان ها

باغداران مازندران امسال از فروش مرکبات متضرر شدند

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران با اظهار این که باغداران در سال جاری متضرر شدند، گفت: کثرت واسطه گری در زمینه فروش این محصول مایه نگرانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر یکشنبه در قرارگاه امنیت غذایی استان، ضمن تبریک فرارسیدن بهار طبیعت و بهار قرآن، اظهار کرد: تدبیر امسال در راستای نظارت بر کیفیت بازار و امر موجودی بازارها و رفع کم و کسری در آن‌ها جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه ما شاهد دو پیک مسافران سال نو و ماه مبارک رمضان هستیم، افزود: باید بازار در این مدت تنظیم شود، گرچه با شروع تعطیلات سال نو، فصل گردشگری آغاز می‌شود و تدبیرها باید با کیفیت ادامه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: مدیریت ارشد جهاد کشاورزی هم خودش باید از مدیریت جهادی برخوردار باشد و هم باید این روحیه را در شهرستان‌ها تزریق کند، نکته دیگر اینکه تنظیم بازار با بازار بودن فرق می‌کند.

این مسئول گفت: در اصل قرارگاه امنیت غذایی باید بتواند نظارت کند و بستر تولید بخش مردمی و خصوصی را تقویت کند، شما باید مراقب اتحادیه‌های‌ی باشید که کار خرید و توزیع را برعهده دارند، ابزار قانونی دست شماست می‌توانید پروانه‌های آنها را لغو کنید.

وی با بیان اینکه تنظیم بازار یکی از مسئولیت‌های جهاد کشاورزی است، گفت: بحث فروش مرکبات برای باغداران ما واقعاً جای تأسف داشت و نگران بودیم، باغداران ما متضرر شدند، باید تنظیم بازار صورت می‌گرفت.

آیت الله محمدی لائینی ادامه داد: ما از کثرت واسطه‌گری و وساطت ناراحت هستیم و جهاد کشاورزی باید میدان داری کند تا کسی دچار مشکل نشود و سود معقولانه‌ای دریافت شود.
نماینده ولی فقیه در مازندران بر لزوم برنامه ریزی برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی در سال جدید تاکید کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا