شهرستان ها

بانوان بوشهری مشارکت بیشتری در اهدای خون داشته باشند

بوشهر- مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: انتظار داریم بانوان بوشهری مشارکت بیشتری در اهدای خون داشته باشند.

علیرضا باستین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تبریک ۲۵ خرداد روز تجلیل از اهدا کنندگان خون اظهار کرد: هر چه داریم از مردم استان بوشهر داریم و در همه مواردی که نیاز بوده پای کار بوده اند.

وی اضافه کرد: با مشارکت خوب مردم، در ۲ سال اخیر همه نیازهای خونی استان بوشهر تأمین شده است و شاهد افزایش ۲۵ درصدی اهدا هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر بیان کرد: در برخی موارد به دیگر استان‌ها نیز کمک کرده‌ایم و از خون اهدایی مردم استان بوشهر کمک‌هایی به دیگر استان‌ها صورت گرفته است.

وی افزود: طی ۲ سال اخیر ۱۰ هزار اهدا کننده در استان بوشهر افزوده شده است و در سال جاری بیش از هشت هزار اهدا کننده داشتیم که توانسته‌اند خون خود را اهدا کنند.

باستین تصریح کرد: خون هیچ جایگزینی ندارد و بیماران حوادث، تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و… به خون نیاز دارند و مردم ما به صورت ۱۰۰ درصد جوابگو بوده اند.

وی با بیان اینکه حدود ۹۵ درصد آقایان و پنج درصد خانم‌ها بوده‌اند ادامه داد: با این دیدگاه که خانم‌ها کم خون هستند این آمار پایین است. از خانم‌ها می‌خواهیم که بیایند و انتقال خون وضعیت را ببینند. تا زمانی که مطمئن نباشیم آسیبی به اهداکننده نمی‌رسد پزشک ما دستور انتقال خون را نمی‌دهد.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: اهداکنندگان در گروه‌های خونی منفی ما کم هستند و انتظار داریم مردم در این روه‌های خونی مراجعه کنند و انتقال خون را به شرایط خاص موکول نکنند.

وی اظهار کرد: در فصل تابستان مراجعه به پایگاه‌های ما کمتر می‌شود ولی بیماران ما همواره نیاز دارند و انتظار می‌رود که مردم این اهدای خون را انجام دهند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا