شهرستان ها

بانک‌های استان بوشهر در اقتصاد دریامحور مشارکت بیشتری داشته باشند

بوشهر- مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: بانک‌های استان بوشهر در اقتصاد دریامحور مشارکت بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل امینی عصر چهارشنبه در نشست با مدیران بانکی اظهار کرد: فعالیت‌های شیلات استان در زمینه‌های مختلف پرورش میگو، پرورش ماهی در قفس، صید صیادی، بنادر، پرورش و تولید سایر آبزیان و … است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر اضافه کرد: انتظار می‌رود بانک‌های استان بوشهر با ارائه تسهیلات به افزایش تولید و اشتغال نقش آفرینی کنند و تحقق شعار سال در کنار تولیدکنندگان شیلاتی باشند.

وی نقش بانک‌ها در تکمیل چرخه تولید در بخش آبزی پروری را مهم خواند و گفت: بانک‌های استان بوشهر در تکمیل چرخه فعالیت شیلات استان از تأمین مالی برای خرید نهاده در تولید کارخانجات خوراک آبزیان تا ساخت طرح‌های تکثیر و نرسری ماهی مشارکت کنند.

وی تصریح کرد: شیلات استان بوشهر چرخه کاملی از تولید میگو را از کارگاه‌های تکثیر گرفته تا کارخانه‌های عمل آوری دارا است و با توجه به اهمیت بهره وری و مکانیزاسیون در این بخش‌ها تسهیلات لازم در اختیار آنان قرار گیرد تا هم افزایش تولید و هم به دنبال آن رشد اشتغال اتفاق بیفتد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: مشارکت بانک‌ها در طرح‌های اقتصادی شیلاتی می‌تواند کمک کند تا پروژه‌های شیلاتی هم عملیاتی و هم تسریع شود.

امینی با توجه به نقش شیلات در اقتصاد دریا محور گفت: شیلات یکی از بخش‌های مهم اقتصاد دریا محور است که حمایت و اولویت بخشیدن به طرح‌های تولید آبزیان از سوی بانک‌ها، قطعاً در تحقق این امر رهبری نقش جدی خواهد داشت و حمایت‌های بانک‌ها چشم انداز روشنی در حوزه تولید آبزیان ایجاد و زمینه افزایش تولید با مشارکت مردم را به دنبال دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا