شهرستان ها

باید در طول سال برنامه های مبتنی بر وحدت داشته باشیم

ارومیه – نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: هفته وحدت، یک نماد است و باید در طول سال برنامه های مبتنی بر وحدت داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی با تبریک فرارسیدن هفته وحدت گفت: نهادهای مسئول و مراکز فرهنگی تمهیدات ویژه و اثرگذار برای هفته وحدت امسال داشته باشند.

وی با بیان اینکه وحدت بین مذاهب اسلامی به‌ویژه در استان ما اهمیت زیادی دارد و امیدواریم در این ایام، برنامه‌های خوبی به‌ویژه در این استان برگزار شود، عنوان کرد: موضوع وحدت به ویژه در استان ما بیشتر از سایر استان‌ها اهمیت دارد و مراکز فرهنگی تلاش کنند تا برنامه‌های خوبی اجرایی کنند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه افتراق باعث می‌شود که عزت مسلمانان از بین برود، تاکید کرد: اگر وحدت وجود داشته باشد عنایت الهی هم خواهد بود و باید توجه داشته باشیم که تفرقه القائات شیطان است.

حجت الاسلام قریشی اضافه کرد: علاوه بر وحدت بین مذاهب اسلامی، وحدت بین آحاد مردم و مسؤولان هم باید وجود داشته باشد و وحدت ملی بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی همچنین بر تألیف سند جامع فرهنگی در آذربایجان غربی تاکید کرد و گفت: امیدواریم در این خصوص اقدامات ویژه صورت گیرد.

وی دولت باید با توجه به حساسیت موضوع فرهنگ در کشور و تأکیدات مقام معظم رهبری اهمیت ویژه‌ای نسبت به حوزه فرهنگ عمومی داشته باشد.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به تشکیل کمیته‌های تخصصی شورای فرهنگ عمومی در استان تصریح کرد: موضوعاتی مانند فضای مجازی جهاد تبیین، افزایش جمعیت، خانواده، عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی و وحدت بین مذاهب از مباحث مهم و اولویت دار شورای فرهنگ عمومی است.

امام جمعه ارومیه در ادامه تحکیم بنیان خانواده را از موضوعات مهم در جامعه کنونی برشمرد و گفت: ایمن سازی خانواده‌ها از آسیب اجتماعی، موضوعی است که باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

هفته وحدت از فردا، پنجشنبه آغاز شده و تا سه شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا