شهرستان ها

با فضای مجازی قدرتمندی مواجه هستیم



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی و رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان با بیان اینکه رسانه‌ها رسالت خطیری بر عهده دارند، گفت: دیروز جنگ تجهیزات و امکانات بود، اما امروز جنگ رسانه است و با فضای مجازی قدرتمندی مواجه هستیم.

به گزارش ایلنا، بهنام نظری در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی، افزود: اگر نتوانیم روایت اول و صحیح را در اختیار رسانه‌های خود قرار دهیم و آنها را ترمیم و بازیابی کنیم، رسانه‌های معاند با دروغ‌پراکنی و وارونه جلوه دادن اتفاقات، ذهن مردم را آشفته خواهند کرد و در نهایت عرصه را به دشمن می‌بازیم.

وی به اهمیت روایت اول در اخبار تأکید کرده و ادامه داد: روابط‌عمومی‌ها باید برای رسانه‌ها خوراک تهیه کنند تا رسانه‌های معاند با دروغ پراکنی روایتگر اول نباشد. در این رابطه مدیران دستگاه‌های اجرایی و روابط‌عمومی‌ها، نباید رسانه‌ها را در تقابل با خود ببینند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی و رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان اظهار داشت: امیدآفرینی در جامعه به خصوص بین نسل جوان در کنار انعکاس مشکلات و مطالبات مردمی، رسالت خطیر اصحاب رسانه است.

نظری تصریح کرد: امیدآفرینی از وظایف و رسالت‌های خطیر رسانه‌ها به شمار می‌رود اما برای امیدآفرینی لازم است مسئولان و دستگاه‌های ذیربط با تغییر نگاه نسبت به رسانه‌ها و برداشتن موانع پیش‌روی آنها، فرصت لازم را برای اعتمادسازی آنان در جامعه فراهم کنند.

وی بیان داشت: اعتمادزایی و امیدآفرینی در جامعه از طریق تبیین و اطلاع‌رسانی خدمات نظام و دولت میسر می‌شود، بنابراین رسانه‌ها وظیفه دارند با تولید محتوای کاربردی اعتماد از دست رفته مردم را ترمیم کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی و رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان تأکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و روابط‌عمومی‌ها باید تلاش کنند با در اختیار قرار دادن دستاوردها و اقدامات خود به این قشر زمینه امیدآفرینی و در نهایت آرامش جامعه را فراهم کنند. 

آگهی
دکمه بازگشت به بالا