شهرستان ها

بدهی شهرداری‌های قزوین به بهزیستی تا پایان سال پرداخت شود

استاندار قزوین گفت: باید بدهی شهرداری‌ها به بهزیستی تا پایان سال پرداخت شود تا از هزینه‌های آن برای اداره کمپ ماده 16 و جمع آوری معتادان متجاهر استفاده کرد.

استاندار قزوین:


به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدمهدی اعلایی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: کمپ ماده 16 در ساماندهی معتادان متجاهر اقدام خوبی بود که در استان به سرانجام رسید و بهبود وضعیت این کمپ در طول زمان به همکاری نهادهای مختلف نیاز دارد و لازم است شهرداری‌ها در این حوزه همکاری بیشتری داشته باشند.

استاندار قزوین ادامه داد: برای ارتقای خدمات در کمپ که ظرفیت آن 300 نفر است باید از ظرفیت خیران در کنار اعتبارات ستاد موارد مخدر کشور استفاده خواهیم کرد، همچنین می‌توان از ظرفیت پزشکان جهادی برای بخش درمانی کمپ‌ها استفاده کرد.

وی عنوان کرد: براساس قانون برخی از دستگاه‌ها باید یک درصد هزینه‌های جاری خود را به کاهش آسیب‌های اجتماعی اختصاص دهند که باید از این ظرفیت برای تامین هزینه‌های مورد نیاز اداره کمپ استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین ادامه داد: شهرداری‌های استان قزوین سه میلیارد به بهزیستی بدهی دارند که از این میزان صرفا 900 میلیون پرداخت شده و باید مابقی این بدهی هم پرداخت شود و باتوجه به اینکه این موضوع در قانون درج شده نیازی به مصوبه شورا ندارد.

وی بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر موضوعی چندجانبه بوده و نیازمند همکاری نهادهای مختلف است، در جریان اغتشاشات اخیر هم شاهد مصرف قرص‌های روان گردان توسط بخشی از دستگیر شدگان بودیم و محموله‌ای از قرص‌های روان گردان هم در این جریانات کشف شد که بنا بود در تجمعات توزیع شود  تا افراد با مصذف آن‌ها رفتارهای دور از منطق انجام دهند.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا