شهرستان ها

برآورد هزینه ١۵٠٠ میلیارد ریالی ساماندهی مسیر آبرسانی تالاب قوری‌گل

در جلسه مشترک اداره کل حفاظت محیط زیست و شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی بر ضرورت اجرای عملیات ترمیمی و ساماندهی مسیر آبرسانی تالاب قوری‌گل تاکید و اعتبار مورد نیاز برای اجرای عملیات ترمیمی و احداث سازه‌های جدید آبی ١۵٠٠ میلیارد ریال برآورد شد.


به گزارش ایلنا از تبریز، در جلسه کمیته استانی آبرسانی به تالاب قوری‌گل که با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی، مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، نماینده شورای زکات استان و فرماندار بستان آباد در محل این تالاب برگزار شد، موضوع امکان سنجی اصلاح کانال آبرسانی به این تالاب و آب موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

یوسف غفارزاده، مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، در این جلسه با اشاره به ضرورت انجام اقدامات لازم برای بهبود آبرسانی به تالاب قوری‌گل، گفت: عمده مشکل آبرسانی، مسیر ١٣ کیلومتری حد فاصل روستاهای هراب تا امین آباد است که با توجه به عدم وجود سازه مهندسی در این منطقه، آب زیادی به زمین نفوذ کرده و دارای تلفات است.

به گفته وی، باید کانال‌های آبرسانی در ۴ کیلومتری انتهایی مسیر، کانال‌های روستای هراب و تاسیسات آبی روستای نوجه ده مورد بازسازی، مرمت و تعمیر قرار بگیرند تا شرایط آبرسانی و راندمان موجود بهبود پیدا کند.

غفارزاده، عملیات ترمیمی و احداث سازه‌های جدید آبی را ١۵٠٠ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: امیدوارم با مجموعه اقدامات، چالش‌های موجود برای آبرسانی به تالاب قوری‌گل برطرف شود.

یداله آذرهوا، رئیس اداره حفاظت از تالابهای استان نیز در ادامه این جلسه گفت: به مناسبت فرارسیدن روز جهانی تالاب با هدف امکان سنجی اصلاح کانال آبرسانی از این مسیر بازدید گردید و  موضوع ساماندهی کانال مذکور و تامین حقابه تالاب در سال جاری مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این بازدید با توجه به وضعیت نابسامان کانال آبرسانی و تخریب و فرسودگی آن خصوصاَ در سال های اخیر، نیاز به بازبینی و مرمت کانال ضرورت دارد لذا بر این اساس بر لوله گذاری قسمتی از مسیر آبرسانی جهت بهبود وضعیت آبگیری و تامین حق آبه تالاب تاکید شد.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا