شهرستان ها

برای تبدیل کرمانشاه به قطب سرمایه گذاری غرب کشور تلاش می‌کنیم

کرمانشاه- استاندار جدید کرمانشاه با اشاره به ظرفیت های زیاد استان کرمانشاه، گفت: برای تبدیل کرمانشاه به قطب سرمایه گذاری غرب کشور تلاش می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن امیری مقدم ظهر دوشنبه در جلسه تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید قاسم سلیمانی، اظهار کرد: باید از فرصت‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم استفاده کرد و این عملیات نیازمند همکاری همه جانبه مسئولین برای تداوم و دسترسی به اهداف است.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم طبق اظهارات آیت الله رئیسی اشتغالزایی برای مردم کرمانشاه به ویژه جوانان است که باید با استفاده از فرصت‌ها و موقعیت‌های موجود در استان و وجود بافت جوان جمعیت استان کرمانشاه، برای حل این مشکل تلاش شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به آماده بودن بسیاری از زیر ساخت‌ها در کرمانشاه، تصریح کرد: استاندار وظیفه سنگینی دارد که باید در راستای استفاده از ظرفیت‌های استانی از جمله کشاورزی، صنایع تبدیلی، بزرگراه‌ها، راه‌آهن و دیگر ظرفیت‌های موجود با همکاری سایر مسئولین برای تبدیل کردن این استان به قطب سرمایه‌گذاری در غرب کشور تلاش کرد.

امیری مقدم ادامه داد: امروز اعلام می‌کنم برای تبدیل کرمانشاه به قطب سرمایه گذاری موانع را برداشته و برای حل این مشکل از هیچ تلاشی دریغ نکنیم و هرکس در این مسیر مانعی ایجاد کند جایی در دل مردم ندارد چرا که مردم از ما انتظار دارند.

وی افزود: اعتماد بالاترین سرمایه دولت است که برای پیشبرد راهبردهای کلی توسعه استان به اعتماد عمومی نیازمندیم.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: یک مسئله مهم در استان کرمانشاه وجود وحدت و همبستگی بین تمامی اقشار بوده که باعث همکاری بین سازمان‌ها برای رسیدن به اهداف مشترک شده است.

وی در خصوص اعتبارات و بودجه سال جاری، افزود: استان کرمانشاه از لحاظ بودجه و اعتبارات در خزانه دولت وضعیت خوبی دارد که باید از این فرصتی که تا پایان سال باقی است برای جذب آن برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را انجام داد.

امیری مقدم با استعانت از شهدا برای اجرای برنامه‌های مورد نظر خود در استان کرمانشاه، گفت: برنامه‌هایی که با کمک مسئولین، حمایت نمایندگان مردم و نماینده ولی فقیه در کرمانشاه برای تبدیل استان کرمانشاه به قطب اقتصادی غرب کشور در نظر گرفته شده است شامل تلاش برای کاهش نرخ بیکاری به عنوان مسئله ویژه در استان کرمانشاه و تغییر وضعیت شاخص فلاکت است.

وی در اشاره به سایر برنامه‌های خود در جایگاه استاندار کرمانشاه، شرح داد: استفاده از ظرفیت‌های گردشگری، تلاش برای ساماندهی معادلات مرزی و کوله‌بری، توسعه کشاورزی و دامداری، توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای، توانمندسازی نیروهای محلی برای مشارکت در پیشرفت، توسعه جایگاه نقش زنان در سطوح مختلف تصمیم‌گیری و گستردگی ورزش‌های همگانی از جمله برنامه‌هایی است که باید در استان کرمانشاه به آن‌ها رسیدگی شود.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا