شهرستان ها

برای تقویت مسیرهای اربعیین یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شد

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در راستای رفاه حال زائران و مردم، صرف ایجاد زیرساخت و تقویت مسیرهای مربوط به اربعین در داخل کشور شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در قزوین؛


به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، داریوش امانی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از عوامل راهداری، نیروهای جهادی و خادمان اربعین حسینی(ع) با اشاره به شرایط خاص اربعین امسال، افزود: بعد از ۲ سال شیوع کرونا شاهد بازگشایی مرزها بودیم و همچنین گرمای بیش از حد را داشتیم و پیش بینی می شد پنج میلیون زائر در این ایام راهی عتبات شوند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه ۹۵ درصد اعزام زائران به عتبات از طریق جاده انجام می شود، گفت: در ایام کرونا بیشترین ضرر به بخش حمل و نقل وارد شد و علاوه بر آن نزدیک به هفت هزار ناوگان برای حمل و نقل مسافرات کمبود داشتیم با این وجود با کمک حضرت اباعبدالحسین (ع) شاهد خدمات خوبی به زائران بودیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با وجود کمبودی که برای اربعین احساس می کردیم امام حسین(ع) نگذاشت شرمنده شویم، گفت: در نهایت قرار شد هزار و ۷۰۰ دستگاه برای کمک راهداری مورد استفاده قرار گیرد که ۶۰۰ دستگاه از آن محقق شد در صورتی که در یک شب از ایام اربعین فقط ۲ هزار و ۷۰۰ اتوبوس به مهران رفتند.

امانی همچنین گفت: با خدمت رسانی صادقانه ستاد اربعین از جمله همکاران ما در راهداری میانگین معطلی زائران اربعین برای سوار شدن به اتوبوس که در سال ۹۸ سه تا چهار ساعت بود امسال به ۴۵ دقیقه کاهش یافت.

این مسئول با بیان اینکه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات راهداری در مسیرهای داخلی مربوط به اربعین هزینه شده است، گفت: ما در سه حوزه، کارهای خدمات رسانی به زائران اربعین را دنبال کردیم که شامل راه، زیرساخت ها و حمل و نقل بود.

امانی افزود: ما در بخش حمل و نقل بزرگ مقیاس، ظرف مدت ۲۰ روز رفت و برگشت چهار میلیون زائر اربعین را برعهده داشتیم که حتی کشورهای بزرگ از پس آن برنیامده اند البته باید پنج هزار زائر مشهدالرضا(ع) را نیز به این رقم اضافه کنیم.

وی در پایان یاد و خاطره شهدای مدافع امنیت را گرامی داشت و گفت: اگر مجاهدت شهیدان امنیت نبود امروز در این جمع حاضر نبودیم.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا