شهرستان ها

بررسی طرح «مسطورا» در سی و هفتمین نشست مدیران قرآنی کشور در شیراز

شیراز – مدیرکل امور استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم از بررسی طرح قرآنی «مسطورا» در سی و هفتمین نشست سراسری مدیران ادارات قرآنی کشور از ۲۸ بهمن تا ۳۰ بهمن به میزبانی شیراز خبر داد.

حجت الاسلام محمدرضا شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سازمان دارالقرآن الکریم در طول سال چندین نوبت نشست‌های سراسری حضوری، وبیناری و مجازی برپا می‌کند که نشست پایان‌سالی ۲۸ بهمن به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس در شیراز از جمله مهمترین نشست‌های شش ماهه دوم سال خواهد بود.

مدیر کل امور استان‌های سازمان دارالقرآن کریم در تشریح اصلی‌ترین و مهمترین محورهای این نشست گفت: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان این نشست نوعی نشست عملیات و برنامه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان است و بحث در خصوص طرح قرآنی «مسطورا» یا «زندگی با آیه‌ها» که به دنبال پاسخگویی به نیازهای امروز جامعه با تکیه بر آیات قرآنی است از محورهای مهم این اجلاسیه است.

وی با تاکید مجدد بر اینکه یکی از مهمترین بحث‌های ما در این نشست نهایی کردن فعالیت‌های قرآنی و عملیات ماه مبارک رمضان و طرح ملی مسطورا است افزود: طرح مسطورا یک حرکت همافزایی ملی با هدف استفاده از ظرفیت جامعه قرآنی اعم از مدیران و فعالان قرآنی است به سبب تأثیرگذاری که در میان مردم و اقشار مختلف جامعه دارند و از همین روی بنا داریم حال و هوای کشور را در ماه مبارک رمضان امسال قرآنی‎‌تر کنیم و زندگی با آیه‌ها را حلقه وصل سایر فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان قرار بدهیم.

حجت الاسلام محمدرضا شفیعی افزود: طرح مسطورا از ابتدای ماه مبارک رمضان به صورت ملی در سطح کشور از سوی تمام دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی، اداری، نظامی و تبلیغاتی و رسانه‌ای اجرا می‌شود و مدیران قرآنی و سازمان تبلیغات اسلامی در کل کشور نقش محوری در این عملیات به خصوص در راهبری و رصد آن برعهده دارند.

وی افزود: در این نشست سه روزه هماهنگی و برنامه‌ریزی جهت همین کارکرد یعنی راهبری و دیگر اقدامات اجرایی صورت خواهد گرفت و برنامه‌های استان‌ها ارائه و نقد و بررسی خواهد شد و طرح‌های ملی و دستورالعمل‌های کلی به اطلاع استان‌ها خواهد رسید.

مدیر کل امور استان‌های سازمان دارالقرآن کریم افزود: محور بعدی این نشست سه روزه بررسی آخرین وضعیت طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی ابلاغی است به نحوی که در ابتدای سال هر استان به تناسب زیست‌بوم و شرایط خود طرح‌هایی را با مرکز مبادله و پس از جمع‌بندی نهایی به صورت تفاهم‌نامه در آورده و همین طرح‌ها به تناسب در طول سال توسط نمایندگان استان‌ها اجرایی می‌شوند و این سه روز فرصت خوبی برای بررسی آخرین وضعیت طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی ابلاغی در شش ماه دوم سال جاری و بحث و گفت و گو و آسیب‌شناسی در خصوص آنها است.

وی خاطرنشان کرد: محور بعدی این اجلاس رصد و بررسی فعالیت‌های قرآنی استان‌ها اعم از آموزشی، تبلیغی، ترویجی، حفظ عمومی و تخصصی و بررسی وضعیت مؤسسات و تشکلهای قرآنی، خانه‌های قرآنی شهری و روستایی است که در این سه روز با حضور مدیران پایتخت، کارشناسان و مدیران استان‌ها بررسی می‌شود و نظرات استان‌ها دریافت شده و پاسخ داده می‌شود.

حجت الاسلام شفیعی در پایان گفت: همچنین با توجه به سند راهبردی که در سازمان تبلیغات تدوین شده و افق ۵ ساله (۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶) در خصوص این سند و اهداف و چشم اندازهای آن در استان‌ها نیز صحبت خواهد شد.

گفتنی است سی و هفتمین نشست سراسری مدیران و رؤسای ادارات قرآنی سراسر کشور از روز شنبه ۲۸ بهمن الی ۳۰ بهمن به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس برگزار می‌شود و حجت الاسلام و المسلمین رضا عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین علی تقی‌زاده رئیس سازمان دارالقرآن کشور، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس، حجت الاسلام و المسلمین قانع مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس و جمعی از معاونین و مدیران قرآنی در کنار مدیران قرآنی استان‌ها حضور دارند و سه روز در خصوص مباحث فوق به بحث و گفت‌وگو خواهند نشست.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا