شهرستان ها

برنامه‌های ویژه سلامت مردان در استان بوشهر اجرا می‌شود

بوشهر- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اجرای برنامه‌های ویژه سلامت مردان گفت: با مردان سالم، ایرانی قدرتمند و جوان خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم برجوئی فرد عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه‌های هفته سلامت مردان ایران در هفته آخر خرداد ماه یعنی ۲۴ تا ۳۰ خرداد برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: در سال جاری این مناسبت با در نظر گرفتن اهمیت سلامت مردان برای داشتن ایرانی قدرتمندتر با شعار «ایران قدرتمند و جوان مردان سالم» برگزار خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: مردان معمولاً به علت اشتغال، کمتر از خانم‌ها به واحدهای بهداشتی مراجعه می‌کنند و برخی از آنها توجه کمتری به سلامتی خود دارند.

برجوئی فرد افزود: با توجه ویژه به ارتقای سواد سلامت مردان و نقش مؤثر آن در سلامتی و فرزندآوری، شناسایی زودرس سرطان‌های شایع مردان، تشخیص به هنگام ناباروری و درمان آن، سبک زندگی سالم با توجه به آموزه‌های طب ایرانی، پیشگیری از بیماری‌های شغلی و حوادث و سوانح جاده‌ای می‌توان باعث افزایش امید به زندگی و داشتن مردانی سالم، جوان برای ایرانی قدرتمندتر شد.

وی تصریح کرد: خدماتی نظیر خطر سنجی بیماری‌های قلبی و عروقی، غربالگری و شناسایی زود هنگام بیماری‌ها، آموزش، مشاوره و اطلاع‌رسانی در خصوص متون بهداشتی معتبر، ارزیابی تغذیه، سلامت روان، فعالیت فیزیکی و ارتقا شیوه زندگی سالم بر اساس بسته‌های خدمتی گروه‌های سنی در واحدهای بهداشتی قابل ارائه به مردان در نظام بهداشت کشور است.

برجوئی فرد با اشاره به روز شمار هفته ملی سلامت مردان ایران (سما) و محورهای آن افزود: پیشگیری و تشخیص به هنگام ناباروری در مردان، سواد سلامت، فرزندآوری و سلامت مردان، طب ایرانی و سلامت مردان، مواجهات شغلی و سلامت باروری در مردان، سرطان‌های شایع مردان معده، پروستات، مثانه، کمردرد و بیماری‌های شغلی در مردان و حوادث جاده‌ای، ازکارافتادگی و مرگ‌ومیر مردان محورهای هفته ملی سلامت مردان ایران است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا