شهرستان ها

برنامه های فرهنگی سازمان تبلیغات در مرز مهران برای اربعین

ایلام-مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام با اشاره به برنامه فرهنگی سازمان تبلیغات در مرز مهران برای اربعین، گفت: برپایی حسینیه کودک و روایتگری فرهنگی از جمله مهمترین این برنامه ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد علی نجفی عصر یکشنبه در نشست هم اندیشی کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در محل سالن غدیر سازمان تبلیغات اسلامی افزود: ۱۸ کمیته ذیل ستاد اربعین حسینی (ع) قرار دارد و مهمترین کمیته نیز کمیته فرهنگی اربعین است، حتی کار خدمت رسانی به زائران، خود می‌تواند کار فرهنگی قلمداد شود، چون حول محور محبت حضرت امام حسین (ع) کار شکل گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام افزود: ما در این کمیته جمع شده‌ایم که بهترین پیشنهادهای اعضاء را عملیاتی کنیم و بهترین برنامه‌ها را سازماندهی و اجراء کنیم.

وی افزود: متاسفانه تا کنون هیچ‌گونه بودجه‌ای تحت عنوان بودجه کمیته فرهنگی به این کمیته تعلق نگرفته است و این کمیته از محل‌های دیگر در حال فعالیت است و نخواهد گذاشت که در کار اربعین خللی وارد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ۲۲ نقطه در استان برای نصب المان‌های اربعینی شناسایی شده که تمرکز اصلی نصب این المان‌ها در مرکز استان (ایلام) و شهرستان مهران است و مابقی المان‌ها در شهرستان‌های درگیر بحث اربعین نصب خواهند شد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان ایلام افزود: با توجه به موقعیت پل زائر در شهر مهران، حسینیه کودک با کمک یکی از هیئات مذهبی و بانک مهر برپا خواهد شد و چنانچه ارگان‌ها و ادارات می‌توانند در اداره این حسینیه مشارکت داشته باشند، حتماً استقبال می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی ضمن قدردانی از تلاش‌های اعضای کمیته فرهنگی، از برپایی مکانی تحت عنوان حسینیه ایلام خبر داد و افزود: این حسینیه در طول ایام منتهی به اربعین فعال خواهد بود و فعالیت‌های فرهنگی خوبی در این مکان برای زائران در نظر گرفته شده است، از جمله برنامه‌های این حسینه می‌توان به برگزاری محافل بزرگ قرآنی با دعوت از قاریان ممتاز بین المللی و استانی، دعوت از مداحان و سخنرانان شاخص کشوری و استانی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای حسینیه اربعین خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی افزود: ما در اربعین به دنبال روایتگری فرهنگی و بازتاب ابعاد نورانی اربعین هستیم و برای نیل به این منظور، از دو ماه قبل اقدام به برگزاری کلاس‌های مهارتی تولید محتوا با موبایل برای کنشگری فرهنگی کردیم، کلاس پایانی این دوره را نیز برگزار کرده و هنرآموزان در ایام اربعین اقدام به تولید محتوای فاخر و ثبت و انتشار لحظات بیاد ماندنی پیاده روی اربعین خواهند کرد.

دومین نشست کمیته فرهنگی وآموزشی اربعین با موضوع بررسی پیشنهادات اعضاء و ارائه راهکارهای مناسب جهت عملیاتی شدن این برنامه‌ها در محل سالن غدیر سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام برگزار شد.

برنامه های فرهنگی سازمان تبلیغات در مرز مهران برای اربعین

برنامه های فرهنگی سازمان تبلیغات در مرز مهران برای اربعین

برنامه های فرهنگی سازمان تبلیغات در مرز مهران برای اربعین

آگهی
دکمه بازگشت به بالا