شهرستان ها

برپایی «افطاری ساده» در مدرسه باقرالعلوم آستانه اشرفیه

آستانه اشرفیه- ضیافت افطاری به همت دبستان پسرانه باقرالعلوم آستانه اشرفیه با حضور بیش از ۵۰۰ دانش آموز و اولیا برپا شد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- بهرام قربانپور: مدارس و مراکز آموزشی در کنار توجه به مقوله آموزش، یک سکوی پرتاب معنوی و اعتقادی برای افراد به شمار می‌روند، برنامه محور بودن مدارس برای جامعه هدف بویژه در بخش ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی می‌تواند آینده انقلاب را بیمه کند.

توجه به هر دو بُعد آموزش و پرورش

آموزش و پرورش زمانی می‌تواند به عنوان یک سیستم اثرگذار و آینده ساز تبدیل شود که از رویه تک بُعدی آموزش به هر دو بُعد آموزش و پرورش بپردازد. نگاه تربیتی، پرورشی، اعتقادی و فرهنگی به آموزش و پرورش از این بدنه افرادی مؤثر، انقلابی، آینده ساز و متعهد می‌سازد، افرادی که بتوان در آینده نزدیک بدون هیچ نگرانی زمام کار را به آنها سپرد.

مدرسه باقرالعلوم آستانه اشرفیه در اقدامی ارزشمند فعالیت‌های فرهنگی و اعتقادی را چاشنی کار آموزشی کرده است.

دانش آموزان در این مدرسه در کنار فعالیت‌های آموزشی، درس زندگی، معرفت افزایی و خداشناسی می‌آموزند و فرصت بسیار ارزشمندی برای خودشناسی افراد در سنین پایه است، که انتظار می‌رود سایر مدارس این رویه پیش بگیرند.

ترویج فرهنگ دینی و اسلامی آینده دانش آموزان را رقم می‌زند

«محمدحسین اقدام طلب» معاون آموزش و پرورش آستانه اشرفیه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت و جایگاه ترویج فرهنگ افطاری ساده، اظهار کرد: نهادینه شدن این فرهنگ ارزشمند در بین مدارس و سنین پایه بسیار اثرگذار است.

وی، برپایی ضیافت افطاری ساده در بین دانش آموزان را دورهمی همراه با معرفت دانست و افزود: سنت حسنه افطاری با سادگی هرچه تمام‌تر و عملی کردن آموزه‌های دینی باید ترویج داده شود.

معاون آموزش و پرورش آستانه اشرفیه با بیان اینکه ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در بین دانش آموزان آینده آنها را رقم می‌زند، گفت: ضیافت افطاری به عنوان یکی از سنت‌های حسنه با هدف تجدید دیدارها و صله رحم در ترویج همدلی از سوی اولیا و بویژه دانش آموزان مؤثر است.

اقدام طلب با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی برای کسب بالاترین پاداش‌ها با اعمالی هرچند کوچک است، اضافه کرد: در این ماه کوچک‌ترین قدم‌ها و کارهای خوب از نگاه خداوند پنهان نمی‌ماند.

وی، رمضان را ماه فرصت شناسی و فرهنگ سازی معرفی کرد و افزود: ماه رمضان فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ الهی است.

معاون آموزش و پرورش آستانه اشرفیه با اشاره به اقدامات تحسین برانگیز مدرسه باقرالعلوم این شهرستان، اضافه کرد: زیربنای دینی و اعتقادی افراد در مدارس شکل می‌گیرد.

انجام فعالیت‌های خیرخواهانه در دبستان باقرالعلوم تبدیل به فرهنگ شده

برپایی «<a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%a7%d9%81%d8%b7%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%af%d9%87'>افطاری ساده</a>» در مدرسه باقرالعلوم <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%a2%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%b4%d8%b1%d9%81%db%8c%d9%87'>آستانه اشرفیه</a>

«مهدی محسنی» مدیر دبستان باقرالعلوم آستانه اشرفیه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشارکت دانش آموزان در برپایی ضیافت افطاری، اظهار کرد: برپایی ضیافت افطاری با هدف ترویج فرهنگ افطاری ساده، دورهمی ها و تقویت روحیه همکاری در این دبستان صورت گرفته است.

وی، استقبال دانش آموزان از طرح افطاری ساده را کم نظیر توصیف کرد و افزود: در این ضیافت که با همکاری انجمن اولیا _ مربیان و پشتیبانی مدارس همراه بود از ۵۰۰ دانش آموز به اتفاق اولیا به صرف افطاری ساده پذیرایی شد.

مدیر دبستان باقرالعلوم آستانه اشرفیه از توزیع ۸ بسته معیشتی به خانواده‌های نیازمند خبر داد و بیان کرد: انجام فعالیت‌های خیرخواهانه در دبستان باقرالعلوم به یک فرهنگ در آمده است.

محسنی با اشاره به برپایی محفل انس با قرآن در مدرسه باقرالعلوم آستانه اشرفیه، اضافه گرد: برپایی محفل انس با قرآن و تجدید بیعت با شهدا از دیگر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این مدرسه بوده است.

برپایی «<a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%a7%d9%81%d8%b7%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%af%d9%87'>افطاری ساده</a>» در مدرسه باقرالعلوم <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%a2%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%b4%d8%b1%d9%81%db%8c%d9%87'>آستانه اشرفیه</a>

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا